Kwiecień 2010

W kwietniu pogoda się polepszyła, więc przedszkolaki spędzały coraz więcej czasu w ogrodzie. Podlaliśmy nasze grządki z kwiatami i obserwowaliśmy zmiany zachodzące w ogrodzie. Pojawiły się pierwsze insekty, które przyciągnęły uwagę dzieci. Używaliśmy specjalnej lupy ‚magnifying glass’ aby poznać budowę gąsienicy czy biedronki. Wreszcie, dzięki nowo zakupionym na wiosnę szczudłom dziecięcym ‚stilts’, ćwiczyliśmy równowagę równocześnie eksplorując ogród.
Był to dobry czas na zrobienie eksperymentu ‚Flowers food’: dodaliśmy barwnika spożywczego do wody, w której postawiliśmy kwiaty. Przedszkolaki były zafascynowane zmianami na płatkach kwiatów. Zasadziliśmy też rzeżuchę i codziennie podlewaliśmy naszą ‚cress pot’. Wykonaliśmy też słoneczne ‚Paperplate sunflowers’ oraz stemplowaliśmy ziemniakami ‚Sunny meadow’.
Z okazji ‚The Earth Day’ (Dnia Ziemi) próbowaliśmy sortować śmieci i przedmioty wykonane z takich materiałów jak ‚plastic’, ‚glass’, czy ‚paper’. Klasyfikowaliśmy również pojazdy na te, które są ‚environment friendly’ i na te, które zatruwają środowisko. Dzieci miały wiele pomysłów, w jaki sposób same mogą dbać o swoją planetę. Przy okazji rozmawialiśmy o ‚our local comunity’ czyli miastach w których mieszkamy, państwie w którym się one mieszczą oraz jego symbolach.