Kwiecień 2011

Kwietniowe ocieplenie wywołało liczne dyskusje na temat pogody wśród starszaków, co zainicjowało nasz nowy projekt. Wykonaliśmy własny ‚weather register’, na którym codziennie zaznaczamy panującą pogodę. Dmuchaliśmy przez ‚straws’, aby wykonać ‚windy pictures’ czy wspólnie wykleiliśmy ‚giant umbrella’, chroniącą nas przed deszczem. Temat zmian pogody był bardzo pomocny dla rozmów o zmianach w naszym ubiorze, utrwaleniu słownictwa już poznanego i wprowadzeniu nowych słów. I tak próbowaliśmy ‚mime the clothes’, ‚spot the clothes’ czy łączyliśmy dany ubiór do pogody.

Maluchy kontynuowały naukę poszczególnych części twarzy oraz family members – członków rodziny. Wspólnie wykonaliśmy ‚family tree poster’, na którym przyczepialiśmy grandpa, grandma, mummy, daddy, auntie, uncle, brother, sister i baby. Wspólnie uczyliśmy się piosenki ‚One yellow duck’ i ‚I love you’.

W kwietniu w naszym przedszkolu gościliśmy panią Agnieszkę – studentkę Akademii Sztuk Pięknych, która wprowadziła nasze przedszkolaki w świat sztuki, w tym fotografii i malarstwa. Pani Agnieszka pokazała dzieciom jak przy użyciu kartki, farby i palców stworzyć prawdziwe arcydzieło.

Pod koniec kwietnia rozpoczęliśmy przygotowania do świąt Wielkanocnych, tzw. Easter Week. Wspólnie sadziliśmy rzeżuchę (cress), dekorowaliśmy Easter eggs (te na papierze jak i prawdziwe), kolorowaliśmy chicks (kurczaki) oraz bunnies (zajączki). W ogrodzie bawiliśmy się w ‚egg and spoon race’, czyli biegi z jajkiem na łyżce oraz ‚egg hunt’ i ‚bunny hunt’ – szukanie czekoladowych jajek i zajączków. Dzieci zauważyły liczne zmiany w ogrodzie przedszkolnym (butterflies, bumble bees, tulips, daffodils), dzięki czemu nasz wiosenny projekt zakończyliśmy wspólnym sadzeniem kwiatów.