Kwiecień 2012

Zajęcia kwietniowe rozpoczęliśmy od Easter week. Obie grupy z chęcią uczestniczyły w zajęciach plastycznych dotyczących Świąt Wielkanocnych. Dzieci poznały słownictwo (Easter bunny, Easter basket, Easter palm, Easter eggs, Easter chicks, chocolate eggs, chocolate bunny) oraz piosenki (m.in. ‚Easter Bunny’) związane z tematyką tygodnia. Wykonaliśmy projekty takie jak: Easter eggs, Easter chicks, bunny ears, catkins. Największym powodzeniem, natomiast, cieszyła się zabawa ‚egg-hunting’, podczas której dzieci miały za zadanie odszukać czekoladowe jajka, które zając ukrył w różnych zakamarkach ogrodu przedszkolnego. Towarzyszyło tej zabawie dużo śmiechu i radości, zwłaszcza, gdy dzieci próbowały „transportować’ jajka na łyżkach. Co więcej, podczas zorganizowanych warsztatów kuchennych dzieci dekorowały ciasta różnymi posypkami i polewami według własnego pomysłu.

 

Maluchy rozpoczęły zajęcia po przerwie świątecznej tematyką wiosenną – Spring theme. Poznały nazwy owadów (butterfly, fly, dragonfly, ladybird, bee, ant), zjawisk pogodowych (rainbow, sun) oraz pór roku (spring, summer, autumn, winter). Zapoznały się ze zwrotami takimi jak: ‚Have you ever seen a … ?’, ‚Who is afraid of … ?’, ‚Who likes … ?’, ‚What’s your favourite season of the year?’. Dużym zainteresowaniem cieszyła się opowieść ‚The Very Hungry Caterpillar’ oraz wykonanie gąsienic z kolorowego papieru. Następnie, maluszki poznały różne budynki, takie jak: house, flat, nursery, cinema, school oraz shop. Odpowiadały na pytania: ‚Where do you live?’, ‚Do you live in a house or a flat?’, ‚Have you ever been in a cinema?’, ‚What have you seen?’, etc. Dzieci w miesiącu kwietniu, nauczyły się nowych piosenek, między innymi: ‚Brother John’, ‚I’m a hungry monkey’, ‚Dirty hands’ oraz słuchały licznych opowiadań w języku angielskim.

 

Starszacy z kolei, w drugim tygodniu kwietnia wraz z Nortonem (naszym przyjacielem z dalekich krajów) pofrunęły do sklepu z zabawkami i przyborami szkolnymi – i tam właśnie zapoznały się z następującymi słówkami – dinosaurs, sharpeners, rubbers, felt tips, figures, balloons, key rings, badges, stickers, marbles. Wspólnie i ochoczo kupowały różnorodne przybory używając fraz i zwrotów takich jak: ‚Can I have a …, please?’, ‚I want a … , please’, ‚Here you are’ oraz ‚Thank you’. Nie zabrakło również zabaw z ‘Feely bag’ – przedszkolaki miały za zadanie dotknąć przedmiot znajdujący się w torbie i bez zaglądania odgadnąć czym jest. Kontynuowały również zabawy z Nortonem i wysłuchały historyjki ‘The surprise’. Naszym zajęciom towarzyszyły różnorodne prace plastyczne takie jak: wyklejanie dinozaurów plasteliną, wykonywanie breloczków, wykonywanie kulek do gry z ciastoliny czy malowanie figurek. W kolejnym tygodniu dzieci przeniosły się do rezerwatu przyrody i zapoznały się ze zwierzakami – rhino, flamingo, whale, shark, lion, parrot, zebra, gorilla, hippo, monkey, snake, dolphin. Razem z Nortonem słuchaliśmy opowiadania ‘At the wildlife park’. Nasze pociechy opowiadały o swoich ulubionych zwierzakach używając następujących wyrażeń: ‚I like …’ , ‚My favourite animal is … . It’s got 2 legs. It’s got 4 legs. It’s yellow.’ Wykonywaliśmy również projekty plastyczne, takie jak egzotyczna papuga, wyklejanie flaminga bibułką, wykonywanie węża z kolorowego papieru, wyklejanie rekina krepiną.