Listopad 2009

W listopadzie przedszkolaki odkrywały po angielsku świat zwierząt. Bardzo pomocne okazały się w tym procesie anglojęzyczne rymowanki, tzw. finger rhymes, pomagające dzieciom przeliczać na palcach. ‘Five Little Ducks’ oraz ‘Five Little Monkeys’ cieszyły się niegasnącą popularnością na tyle, że dzieci same zilustrowały losy porywanych przez krokodyla małpek we własnej książce-rymowance. Spędziliśmy również dużo czasu zachęcając dzieci do kontaktu ze słowem czytanym, dzięki stymulujących językowo książkach ‘The Mixed-up Chameleon’, ‘Brown Bear, Bron Bear What Do You See’ i ‘The Very Hungry Caterpillar’.
Na początku dzieci uczyły się o zwierzętach, które można spotkać na wsi, takie jak: kot, pies, koń, krowa, owca, świnka. Przedszkolaki rozpoznawały odgłosy zwierząt i chętnie odtwarzały ich sposoby poruszania się. Następnie zainteresowaliśmy się dzikimi zwierzętami i z zapałem konstruowaliśmy dla nich jaskinie, nory czy zagrody.
Przez cały miesiąc dzieci rozwijały swoje umiejętności matematyczne podejmując pierwsze próby przeliczania i rozpoznawania cyfr. Pomocne okazały się wspomniane już książeczki, piosenki i rymowanki w języku angielskim, w których krokodyle porywają małpki a kaczki odpływają w świat.
Udało nam się stworzyć ogródek przedszkolny, zasadziliśmy tulipany, narcyzy, frezje i krokusy. Przy okazji dzieci odkrywały procesy związane ze wzrostem roślin. Teraz uczą się systematycznej opieki nad swoim ogródkiem.
Korzystając z pięknej jesiennej pogody chodziliśmy na długie spacery, podczas których tropiliśmy dzięcioły i wiewiórki, uczyliśmy się rozpoznawać poszczególne ptaki takie jak sikorki, sroki i kowaliki.