Luty 2011

W lutym starszaki poznawały słówka związane z jedzeniem – codziennymi przekąskami, owocami i warzywami. Bawiliśmy się ford „ladder food game”, odtwarzaliśmy scenki związane z zamawianiem jedzenia podczas zabawy „at the restaurant”. Rozmawialiśmy również o zdrowym i niezdrowym jedzeniu klasyfikując karty obrazkowe na „healthy” i „unhealthy”. Projekt zakończyliśmy „tasting session” – smakowaniem i identyfikowaniem warzyw i owoców oraz zabawą z własnoręcznie wykonanymi „food puppets”. Zabawę wspomagała małpka Cheeky, z którą śpiewaliśmy piosenki „My Big Tummy”, „Hungry Monkey” czy „Happpy Birthday Cheeky”. Pod koniec miesiąca słuchaliśmy bajki „Goldilocks”, dzięki której uczyliśmy się nazw sprzętów domowych oraz grupowaliśmy je według rozmiarów na „small”, „medium sized” oraz „big”.

Maluchy od początku miesiąca poznawały bajkę Goldilocks and the three bears. Wspólnie powtarzaliśmy słownictwo związane z rodziną, uczyliśmy się rozróżniać big, medium i small oraz poznaliśmy słowa jak bed, chair i bowl. Oglądaliśmy różne wersje tej bajki, słuchaliśmy jej na CD oraz czytaliśmy książeczkę. Następną część miesiąca poświęciliśmy na opposite adjectives, czyli clean i dirty, big i small, hot, cold, happy, sad, full i empty. Każdy maluch robił minę, po której każdy musiał zgadnąć, czy jesteśmy happy lub sad. Przesypywaliśmy makaron , aby utrwalić full i empty. Maluchy eksperymentowały ze śniegiem i wodą, przez co poznawały przymiotniki hot i cold. Tworzyliśmy pracę z „big” i „small” kawałków papieru oraz brudziliśmy swoje ręce, żeby sprawdzić, czy łatwo umyć „dirty hands”, żeby znowu były „clean”.

W lutym zawitał również do nas teatr Duet z przedstawieniem „Koziołek Matołek”, podczas którego dzieci zostały zaproszone do uczestnictwa w licznych przygodach głównego bohatera. Brały więc udział w ćwiczeniach strażackich, zwiedzały zoo oraz zamieniły się w prawdziwych muzyków. W przedszkolu odbył się również bal karnawałowy, na którym przedszkolaki pojawiły się w przebraniach. Dzieci uczestniczyły w różnych zawodach, takich jak taniec z balonami, taniec na gazetach, przenoszenie popcornu przy pomocy słomek czy jedzenie owoców bez użycia rąk. Po zabawie, dzieci otrzymały karnawałowe niespodzianki.