Luty 2012

Luty okazał się być miesiącem zmian. Z każdym dniem stawało się coraz cieplej a z końcem miesiąca nastała prawdziwa wiosenna pogoda. Zmiany zaszły również w życiu naszych przedszkolaków, dwoje z nich obchodziło w przedszkolu swoje urodziny. Co więcej, zarówno starsze jak i młodsze dzieci 14 lutego, świętując Dzień Zakochanych, z chęcią oddawały się przygotowywaniu kartek walentynkowych dla swoich rodziców. Poza tym, w przedszkolu został zorganizowany bal karnawałowy z mnóstwem licznych atrakcji. Wśród dzieci nie zabrakło księżniczek, wróżek, czarownic, piratów, kierowców wyścigowych, policjantów oraz prosiaczków.

Grupa maluchów w pierwszym tygodniu lutego poznała bajkę ‚Three little pigs’ i wykonała projekty plastyczne: little pigs, straw house, wooden house and brick house. Jak się okazało, ulubionym zdaniem z bajki okazało się być: ‚Who’s afraid of the big bad wolf?’. Dzieci poznały słownictwo związane ze zwierzętami (pig, elephant, snake, crocodile, lion, sheep, parrot, mouse, frog). Następnie zajęły się tematem ‚Through the world’, podczas którego poznały kraje oraz najbardziej charakterystyczne obiekty (England – double decker bus, Big Ben; France – river Thames, Eiffel Tower; Egypt – camel, piramid; the Artic and Antarctic – igloo). Maluchy nauczyły się pokazywać poszczególne kraje na mapie oraz odpowiadały na pytania ‚Have you ever been…?’, ‚Have you ever seen…?’. Pod koniec miesiąca przedszkolaki poznały Cheeky’s snacks, w tym apple, banana, sandwich, sausage, tomato, cake, chocolate, milkshake, ice-cream, pizza, yoghurt, milk. W związku z tym tematem wykonały projekt ‚What’s good for you?’, ‚What’s not good for you?’. Dużym powodzeniem cieszyły się również zajęcia kuchenne, podczas których maluchy próbowały swoich sił w przygotowywaniu pizzy.

Grupa starszaków z kolei, podjęła temat ubrań w języku angielskim (trousers, t-shirt, pants, raincoat, overalls,scarf, hat, shorts, boots, jumper). Dzieci wykonały projekt: ‚Clothes’ oraz czynnie uczestniczyły w zabawach: ‚What’s in the feely bag?’, ‚Who’s got more answers?’. Zapoznały się również ze słownictwem związanym z wyposażeniem domu (sofa, wardrobe, table, chair, picture, vase, lamp, window, rug). W trakcie zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem plasteliny, przygotowały piękne wazony. Co więcej, zapoznały się z przyimkami miejsca (on, in, under). Pod koniec miesiąca, starszaki nauczyły się z czego wykonane są zabawki (It’s made of wood, fabric, plastic, metal) oraz opanowały słownictwo dotyczące zabawek (boat, ball, kite, frisbee, skipping rope, skateboard, yo-yo, scooter) i środków transportu (train, tram, van, lorry, plane, helikopter, motorbike, wheel). W ciągu całego miesiąca wykonywały różnorakie projekty plastyczne odnoszące się do nowo poznanych słówek i zwrotów.

Podczas codziennych zajęć, nasi podopieczni doskonalili umiejętności związane z poprawnym zachowaniem przy stole, ćwiczyli swoje zdolności manualne poprzez wykonywanie różnych sałatek i przekąsek. Po odbytych różnorakich zabawach popołudniowych dzieci przyzwyczajały się do odpoczynku wsłuchując się w treści bajek zarówno tych w języku polskim jak i angielskim.