Marzec 2010

W marcu przedszkolaki kontynuowały rozróżniać pogodę i dopasowywały ją do różnych pór roku. Robiliśmy więc ‚sunny paintings’, ‚fluffy cloudy pictures’ czy ‚windy paintings’, podczas których suszarką symulowaliśmy wiatr.
Zrealizowaliśmy również duży projekt w oparciu o znaną dziecięcą bajkę ‚Little Red Riding Hood’ (Czerwony Kapturek) początkowo skupiając się na głównych bohaterach bajki np. ‚wolf’ (wilk) czy ‚woodcutter’ (drwal) a potem bawiąc się sekwencją tekstu przy pomocy ‚story flashcards’ dzieci odtwarzały wydarzenia w utworze. Grą cieszącą się dużym zainteresowaniem okazałą się ‚What have I got in my basket’: dzieci zgadywały, co znajdowało się w koszyku Kapturka w odniesieniu do ich wiedzy o bajce. Przy okazji rozmawialiśmy o tym, jakie zwierzęta czy rośliny można zobaczyć w lesie i podsumowaliśmy naszą dyskusję wykonaniem ogromnego kolażu ‚the woods’.
Świętowaliśmy również Dzień Świętego Patryka; namalowaliśmy ‚shamrocks’ (koniczynki) i szukaliśmy złota ukrytego przez skrzata podczas ‚gold hunt’. Potem przeliczyliśmy nasze łupy. Świetna pogoda pod koniec miesiąca pozwoliła nam urządzić pierwsze wiosenne spacery do lasu – odświeżyliśmy stare ścieżki i odkryliśmy schody ukryte w lesie.
Urządziliśmy również wielkanocny tydzień, poznając ‚Easter bunny’ (zając) wraz z jego ‚Easter eggs’ (pisanki). Przedszkolaki bardzo polubiły tradycyjne angielskie zabawy wielkanocne takie jak szukanie ukrytych pisanek ‚Easter egg hunt’ czy wyścig z jajkami na łyżkach ‚Egg and spoon race’. Sami zrobiliśmy ciastolinowe jajka, pomalowaliśmy je farbami i przeliczyliśmy.