Marzec 2011

Marzec upłynął nam szybko ze względu na liczne atrakcje. Dzieci odwiedziły komisariat policji w Sopocie. Udało nam się podejrzeć kilku zatrzymanych dzięki obserwacji policyjnych monitorów, zwiedziliśmy strzelnicę, na której odnaleźliśmy prawdziwe pociski, przymierzaliśmy okulary ochronne oraz … obejrzeliśmy prawdziwy pistolet! Następnie spotkaliśmy się z policjantami, którzy opowiedzieli nam o swej pracy i pozwolili eksplorować kamizelki, tarcze, hełmy, kajdanki i karabinki. Największy entuzjazm wzbudził jednak policyjny radiowóz, w którym na sygnale wypatrywaliśmy przestępców na policyjnym parkingu. Każdy przedszkolak otrzymał na pożegnanie policyjną naszywkę i trochę słodkości.

Do przedszkola zawitał gość ortodonta, Pani Beata. Opowiedziała nam o swej pracy i wspólnie uzgodniliśmy, co należy robić, aby mieć zdrowe zęby. Wielką atrakcją okazały się przyniesione przez panią ortodontkę modele aparacików, które można było dotknąć, poszczotkować, otworzyć ( i sprawdzić czy kłapiąca szczęka może odciąć palec) itp. Każde dziecko otrzymało na zakończenie spotkania kolorowanki i książeczkę o prawidłowej higienie zębów.

St Patrick’s Day został celebrowany poprzez tradycyjne Irlandzkie gry i zabawy, takie jak ‚Whare’s the shamrock?’czy ‚Leprechaun’s gold search’ – poszukiwanie ukrytego złota dzięki mapie i instrukcjom zostawionym przez skrzata.

Dzieci przywitały pierwszy dzień wiosny nad morzem. Razem wybraliśmy się na wiosenny spacer na morzem, gdzie pożegnaliśmy zimę i przywitaliśmy wiosnę. Wspólnie wrzuciliśmy Marzannę do wody, która odpłynęła razem z zimą. Bye bye winter!

Maluchy w tym miesiącu kontynuowały naukę przymiotników przeciwstawnych takich jak fast i slow czy short i long. Uczyły się słówek związanych z zawodem policjanta oraz ortodonty takich jak toothpaste, toothbrush, police car itp. Powtarzaliśmy nazwy zwierząt, które mieszkają na farmie oraz nazwy dzikich zwierząt. Aby utrwalić nazwy dzikich zwierząt wspólnie ze starszakami stworzyliśmy własne zoo ‚zoo poster’. Pod koniec miesiąca zaczęliśmy pracować nad tematyką wiosenną. Wyklejaliśmy z plasteliny daffodils (żonkile), malowaliśmy snowdrops (przebiśniegi) oraz malowaliśmy bee (pszczołę). Dyskutowaliśmy o oznakach wiosny (signs of spring) i po wspólnym posortowaniu obrazków przedstawiających oznaki wiosny zrobiliśmy plakat. Pod koniec miesiąca rozpoczęliśmy pracę z podręcznikiem Cheeky Monkey Dzieci bardzo entuzjastycznie zaakceptowały nowy podręcznik i nowe metody nauczania.

W związku z odwiedzinami reprezentantów różnych zawodów, starszaki poznały słownictwo związane z pracą dentysty/ortodonty i policjanta. Nauce towarzyszyły takie zabawy jak ‚find a criminal’ czy zajęcia plastyczne ‚making policeman masks & badges’. Rozmawiając o zdrowych zębach zrobiliśmy ‚egg & teabag experiment’, który wyjaśnił cel dokładnego szczotkowania zębów, malowaliśmy pastą do zębów oraz nauczyliśmy się piosenki ‚This is the way I brush my teeth’. Utrwalaliśmy również słownictwo związane z domami oraz rozpoczęliśmy pracę z kolejną już częścią kursu ‚Cheeky Monkey’. Tym razem, oprócz uwielbianych przez przedszkolaków piosenek – ‚Doctor, doctor’, ‚Cheeky’s Treetop Dance’ – poznawaliśmy nowe słówka związane z częściami ciała oraz wyrażenia, które są używane w gabinecie lekarskim. Dzieci wchodziły w role lekarzy i pacjentów i pomagały sobie nawzajem przy użyciu bandaża z problemami typu ‚My toes hurt’ czy ‚My fingers hurt’.