Marzec 2012

W końcu nadeszła upragniona wiosna! Zrobiło się dużo cieplej, pożegnaliśmy, zatem mroźną zimę topiąc marzannę zgodnie z tradycją. W marcu czwórka naszych podopiecznych obchodziła swoje urodziny, było dużo śmiechu, zabawy i okrzyków ‚Happy Birthday!’.

Grupa maluchów rozpoczęła marcowe przygody z tematem ‚Cheeky’s snacks’, były to między innymi: a sandwich, an ice cream, a tomatoe, a milkshake, a sausage, cheese. Dzieci świetnie bawiły się urządzając wspólny piknik z ulubioną małpką Cheeky. Jako, że pogoda za oknem zmieniała się z dnia na dzień przedszkolaki podjęły temat pogody, poznając nowe słownictwo (sunny, sunbeams, cloudy, windy, foggy, hot, cold, thunderstorm, lightning, rainbow), wyrażenia (It’s sunny, It’s windy, It’s raining, It’s snowing) i odpowiadały na pytania: ‚What’s the weather like?’ oraz ‚What’s your favourite weather?’. Co więcej, pod okiem nauczycielki, maluchy eksperymentowały z pojęciami ‚hot, warm, cold’ oraz z zagadnieniem ‚What floats and what sinks?’. Pod koniec miesiąca, pacynka Cheeky wyprawiła huczne przyjęcie zapraszając wszystkie maluchy, tym samym przypominając im nazwy ubrań (shoes, boots, dress, hat, t-shirt, jacket, shorts, trousers, sweater, tights).

Grupa starszaków, natomiast, w pierwszym tygodniu marca zajęła się tematem zwierząt, powtórzyły i poznały nowe słownictwo (duck, cow, horse, sheep, dog, cat, hen, donkey, ladybird, frog, butterfly, rabbit, caterpillar), poznały piosenki ‚Farmer Brown’ oraz ‚I’m driving a tractor’. W kolejnych tygodniach, starszaki poznały słownictwo związane z jedzeniem (fish, chicken, sandwich, buscuit, banana, ice cream, cake, sausage, tomato, lettuce, tuna, cheese, eggs, cherries, melon, milkshake, ham). W trakcie naszych zajęć plastycznych, podczas których wykonaliśmy jabłuszka i wisienki z ciastoliny, wspólnie śpiewaliśmy następujące piosenki: ‚My big tummy’, ‚Let’s have a party’ oraz ‚I love sandwiches’. Różnorodne ćwiczenia rozwijające spostrzegawczość towarzyszyły nam w zajęciach. W ostatnim tygodniu marca przedszkolaki zapoznały się ze słownictwem związanym z emocjami. Poznały przymiotniki takie jak: sad, happy, scared, cross, bored, sleepy, dizzy, hungry, thirsty, hot, cold.