Marzec 2013

Miesiąc marzec był równie mroźny jak luty, więc dzieci miały dużo zabawy podczas zjeżdżania z górki w ogrodzie przedszkolnym. 21 marca oficjalnie pożegnaliśmy zimę słowami „Winter, winter go away” oraz utopiliśmy Marzannę obrzucając ją śniegiem. Pod koniec marca odbył „Easter week” w którym, dzieci zapoznały się z tematyką świąt: Easter eggs, Easte bunny, Easter basket, lamb, cross przy tej okazji dzieci wykonały wiele różnych dekoracji świątecznych oraz uczestniczyły w świątecznych zabawach takich jak „Egg hunt” oraz „Egg and spoon race”.

 Grupa BUTTERFLIES w miesiącu marcu zapoznała się z tematyką Fruit and Food. Dzieci poznały nazwy owoców takich jak: strawberries, kiwi, grapes, lemon, plum, apple, banana, pear, cherries and peach oraz poznały następujące nazwy jedzenia: sandwich, biscuit and milk. Poznanym słowom towarzyszyły zwroty: have you ever eaten…?, what’s your favourite food?, what’s your favourite fruit?, this is a …,what’s this?,do you like …?,does your brother/sister like …?,I like …, I don’t like …, who likes …, what colour is …? Pod koniec miesiąca dzieci poznały “opposites”: full/empty, old/new, wet/dry.

  Grupa BEES w pierwszym tygodniu marca zapoznała się ze słownictwem wiosennym (tulip, chick, flower bud, cherry blossom, daffodil, blooming tree, sun, butterfly, nest, ladybird). Wykonując wiosenne prace plastyczne i utrwalając nowe słówka czekaliśmy na nadejście wiosny. W kolejnym tygodnu przenieśliśmy się w świat magii i fantazji. Przedszkolaki zapoznały się z następującymi słówkami: queen, prince, elf, princess, king, giant, angel, fairy. Podczas zajęć opisywaliśmy bajkowe postacie i staraliśmy się odgadnąć kto to jest (Who is this? What colour is her/his dress? What colour is her/his hair? …). W następnym tygodniu poznaliśmy nazwy różnorodnych napoi oraz nauczyliśmy się je zamawiać w restauracji ( Can I have a cup of tea, please? Can I have a glass of juice, please? ( milk, tea, hot chocolate, water, coffee, juice).

 Grupa LADYBIRDS zaznajomiła się z pojęciem energii elektrycznej –przedszkolaki dowiedziały się do czego służy i jak nam pomaga w codziennym życiu. Kolejne dni poświęcone były nowoczesnym sprzętom (cell phone, calculator, video/ photo camera, remote control, computer, PEN drive). W związku z tematem, przedszkolaki odwiedziły pracownie informatyczną, w której to mogły dowiedzieć się jak działa serwer, jak wygląda komputer od wewnątrz a także do czego służą inne sprzęty i gadżety i jak pomagają w pracy. Kolejny tydzień przyniósł nowe słownictwo związane z  wiosną ( snowdrops, tulips, bees, butterflies, ladybirds, sun, flower bud, blooming tree …). Dzieci przygotowywały się do powitania wiosny i już nie mogły  doczekać się  pożegnania Marzanny.