Styczeń 2010

W styczniu przedszkolaki uczyły się identyfikować części ciała w języku angielskim. Stworzyliśmy swoje własne ‘Scary Monsters’, którym przyczepialiśmy nietypowe ilości kończyn itp.: ‘eight eyes’ czy ‘three legs’. Dużym zaangażowaniem dzieci cieszyło się również modelowanie ‘Straw Creatures’, gdzie same konstruowały słomkowe ciała swych ludzików. Bardzo pomocne okazały się action songs, takie jak ‘Hokey Pokey’ czy klasyk ‘Head and Shoulders’, w których dzieci wskazywały czy dotykały wymienione części ciała. Była to również świetna okazja do dyskusji o pożywieniu i jego wpływie na nasze ciała oraz grupowaniu go na zdrowe ‘healthy snacks’ bądź niekorzystne ‘unhealthy food’.
Projekt cieszył się dużym zainteresowaniem dzieci, co było widać podczas wspólnego układania ogromnych potworów zabawach umożliwiających poznawanie własnych ciał. Po zrealizowaniu tematu, dzieci nie miały problemów z wykonywaniem takich czynności jak ‘nod your head’ czy ‘shake your hands’ w licznych piosenkach ruchowych.