Styczeń 2011

W styczniu starszaki pracowały z historyjką o poranku na wsi, zatytułowaną ‚Good Morning’. Aktywnie śledząc oraz odgrywając role zwierząt, nie tylko utrwalały ich angielskie nazwy, ale również poznawały zasady bezpiecznego poruszania się na drodze czy kształtowały podstawowe nawyki higieniczne. Bohaterowie wspomnianej historii urządzili sobie kąpiele błotne, co umożliwiło poznanie słów ‚dirty’ i ‚clean’. Zrobiliśmy zatem ‚glitter germs experiment’, który ukazał, jak trudno jest usunąć zarazki z naszych rąk. Dzięki zainteresowaniu traktorami, rozmawialiśmy o bezpiecznym poruszaniu się na drodze, utrwalając wnioski z dyskusji podczas gry ‚Green light, red light’. Bardzo pomocne okazały się piosenki ‚Dirty Hands’ oraz ‚The Tractor Song’, które starszaki uwielbiały śpiewać wraz z małpką Cheeky. Maluchy powtarzały słownictwo związane z owocami oraz warzywami. Wspólnie oglądały krótkie filmy, przez które mogły utrwalić nowo poznane słownictwo. Dzieci kolorowały marchewki – carrots, rysowały ziemniaki-cudaki – potatoes, wyklejały sałatę – lettuce albo bawiły się w grę ‚pass the vegatable to…’. Wspólnie przygotowaliśmy ‚Grandparent’s Day’, podczas którego zaprezentowaliśmy piosenki związane z rodziną takie jak ‚Snow, Snow Go Away’ czy ‚Wheels on the Bus’. Przedszkolaki nauczyły się również wierszyka dla dziadków oraz zaskoczyły ich nagranymi życzeniami nagranymi po angielsku z okazji ich dnia. Każdy z dziadków musiał odgadnąć swojego wnuka bądź wnuczkę po głosie. Na koniec każdy przedszkolak wręczył swoim dziadkom i babciom po własnoręcznie zrobionej laurce i kwiatku. Po występach każdy skorzystał z wcześniej przygotowanego poczęstunku.