Wrzesień 2010

W tym miesiącu przedszkole całkiem nam się zapełniło – mamy sporą gromadkę ciekawych świata dzieci w różnym wieku. Początkowo wspólnie uczyliśmy się zwyczajów panujących w przedszkolu i ustalaliśmy zasady, które pozwolą nam radośnie i bezpiecznie spędzić w nim czas. Uczyliśmy się swych imion oraz prostych powitań podczas gier typu ‚Roll the ball to’ czy ‚Pass the frog to’. Korzystaliśmy również z pięknej pogody na początku września, zacieśniając pierwsze przyjaźnie w ogrodzie czy lesie. Następnie rozpoczęliśmy zajęcia dostosowane do wieku i rozwoju dzieci – dla ‚maluchów’ i ‚straszaków’.

Nasze ‚maluchy’ poznawały kolory, nazwy zabawek i zwierząt w języku angielskim, biorąc udział w takich zajęciach jak ‚making red playdough’, ‚doll hunt’, ‚teddy house construction’ czy ‚making dog masks’. Nowe przedszkolaki poznały również ulubione piosenki takie jak ‚Wind the Bobbin up’, ‚Twinkle, Twinkle Little Star’ oraz ‚Open, Shut Them’. ‚Starszaki’ z kolei utrwaliły materiał dotyczący kolorów, kształtów i cyfr poprzez takie zajęcia jak ‚colour mixing experment’, ‚sorting little objects’ czy ‚making shaped pictures’.

Ogromnym zainteresowaniem cieszył się temat zwierząt i ich habitusów, szczególnie morski. Dzieci wykonały ‚sea animals masks’, uczestniczyły w grze na przeliczanie ‚match tentacles with the octopus’ oraz stworzyły własną makietę ‚sea habitat’. Rozmawialiśmy o takich właściwościach przedmiotów jak wielkość, długość i wysokość podczas ‚big hand, small handprint activity’, ‚making stripy pictures’ czy ‚comparing children’s height’. Poznaliśmy również Cheeky Monkey, który będzie nam towarzyszył podczas dalszej nauki angielskiego.