Miesiąc czerwiec rozpoczęliśmy dniem dziecka. W tym dniu dzieci uczestniczyły w zawodach sportowych, szukały skarbu oraz samodzielnie przygotowywały ciasteczka, każdy według własnego gustu. Następnie do naszego przedszkola zawitali uczniowie Szkoły Podstawowej, klasy II z przedstawieniem „Król Czasu”. Dzieciom spektakl bardzo się podobał, gdyż mogły wziąć udział we wspólnym śpiewaniu piosenek. Pod koniec czerwca został zorganizowany w przedszkolu Family Day, w którym wzięły udział wszystkie przedszkolaki i ich rodzice. Dzieci przygotowały wierszyki z okazji Dnia Mamy i Taty, zaśpiewały „Five little fishies”, „Five currant buns” oraz „What’s the weather like today?” z wykorzystaniem rekwizytów, następnie przygotowały z Panią Kasią od rytmiki przedstawienie z udziałem muzyki klasycznej, a na końcu odbyły się zawody sportowe z udziałem dzieci i rodziców.
Grupa butterflies poznała słownictwo związane z zabawkami: kite, car, boat, truck, box of toys, dzieci poznały również przeciwieństwa: soft/hard, short/long, heavy/light, oraz związane z nimi zwroty: is it heavy?, find sth soft, touch… W połowie miesiąca dzieci zapoznały się z tematem „It’s Summer Time”: sea, sand, beach, shell, spade, rake, bucket, sandpit, fish, grass, tree oraz poznały zwroty: at the beach, what are they doing?, it’s a sand castle, who likes…?, do you wanna go to …?, what can you do with the spade?, do you like playing …?
Bees w miesiącu czerwcu kontynuowały temat domu – zajrzeliśmy do naszych sypialni i przyjrzeliśmy się jej wyposażeniu – a bed, a desk, a wardrobe, a shelf. Opowiadaliśmy o wystroju naszych sypialni (What do you have In your bedroom? I have… in my bedroom) i wyposażeniu garderoby i opisywaliśmy je poznając określenia takiej jak stripy, spotty, plain, chequered. Projektując sypialnie i garderoby naszych marzeń odświeżyliśmy poznane wcześniej słownictwo związane z ubraniami i zabawkami, a nazwy zwierząt przypomnieliśmy sobie w kontekście kopek i pasków (spots and stripes), które występują na sierści i w ubarwieniu niektórych z nich (a zebra, a giraffe, a bee, a ladybird). Ostatnim pomieszczeniem, do którego zajrzeliśmy był salon (curtains, a fireplace, a sofa, an armchair, a lamp, a vase, a cabinet) gabinet przypomnieliśmy sobie nazw członków rodziny, którzy razem się spotykają (husband, wife, granda, granda, mum, dad, brother, sister). Druga połowa czerwca to temat lata i wakacji- rozmawiamy o naszych wspomnieniach i ubieramy je w anielskie słowa (beach, sand, a sand castle, shells, crabs, fishes, sun). Zastanawialiśmy się również, co zabrać na plażę (a blanket, a towel, food, bread, apples, juice) i w co się ubrać (swimming suit, trunks, flip-flops, sandals, a straw hat, a cap, sunglasses).
Grupa ladybirds miesiąc czerwiec poświęciła ćwiczeniom matematycznym i językowym. Ostatni miesiąc roku szkolnego rozpoczęliśmy zajęciom w tematyce opposites (w tym, empty/full, ugly/beautiful, short/long, slow/fast, soft/hard, dirty/clean, young/old, beautiful/ugly, far/close, thin/fat, soft/hard, tall/short, small/big). Dyskutowaliśmy na temat różnic w wyglądzie i opisie ludzi, zwierząt, rzeczy i zjawisk. Podczas drugiego tygodnia czerwca, najstarsze przedszkolaki słuchały opowiadań o życiu i twórczości Wolfganga Amadeusza Mozarta. Dzieci z zainteresowaniem słuchały utworów kompozytora, ilustrując dźwięki muzyki klasycznej na kartkach papieru. Biedronki miały również okazję uczestnictwa w zajęciach z tablicą interaktywną, co bardzo przypadło im do gustu. Koniec miesiąca to wprowadzenie do tematyki lata i wakacji ( summer: mattress, sunglasses, ice cream, lifeguard, juice, swimsuit, shorts, wind surfing).