Czerwiec jest naszym ulubionym miesiącem, ponieważ obfituje on w wiele uroczystości, a wśród nich, nasz ulubiony Dzień Dziecka! W ten szczególny dzień wybraliśmy się do cukierni, gdzie mieliśmy okazję obserwować jak powstają lizaki, a co więcej zrobić własne słodkości. Czerwiec jest również ostatnim miesiącem przed wakacjami, w związku z czym jest wypełniony podsumowaniami oraz wieloma wydarzeniami mającymi na celu pożegnanie zarówno minionego roku szkolnego jak również naszych najstarszych przedszkolaków. W tradycje naszego przedszkola wpisał się już na stałe coroczny festyn, Family Day, podczas którego dzieci przedstawiają specjalnie przygotowany dla swoich najbliższych program artystyczny. W tym roku dopisała nam zarówno pogoda, jak i humory, dlatego mogliśmy świętować aż do późnych godzin. Jednak największym wydarzeniem, którego starszaki wyczekiwały już od samego początku miesiąca, była pożegnalna noc w przedszkolu. Nikt nie spodziewał się tak niesamowitych atrakcji, jakie zapewniła nam para kowbojów-poszukiwaczy skarbów. To była wyjątkowa noc, podczas której grupa Ladybirds zamieniła się w odkrywców. W czerwcu, rodzice naszych przedszkolaków również mogli liczyć na coś wyjątkowego z okazji ich święta. Wszystkie trzy grupy nauczyły się specjalnych wierszy i piosenek na Dzień Ojca i Matki oraz przygotowały dla swoich rodziców symboliczne upominki.
Poza przygotowywaniem niespodzianek dla swoich rodziców, grupa Butterflies poszerzała wiedzę na temat swojego najbliższego otoczenia. Począwszy od rodziny, domu aż do najbliższej okolicy, a mianowicie miasta. Wyruszyliśmy na wycieczkę, aby lepiej poznać nasze miasto, Sopot. W trakcie wycieczki, jak również po powrocie do przedszkola, omówiliśmy napotkane po drodze budowle, nauczyliśmy się nowych słów, takich jak: a house, a church, a school, a shop, a restaurant, a park, a playground. Narysowaliśmy mapę Sopotu, a następnie wyruszyliśmy w podróż po mapie miasta Cheeky’ego. Na zakończenie zawitaliśmy na placu zabaw, na którym mogliśmy bawić się w różne zabawy. Korzystając z „zabawowych” nastrojów Motylków postanowiliśmy porozmawiać o różnych formach spędzania czasu wolnego oraz o naszych ulubionych zajęciach, pośród których znalazły się: play computer game, watch TV, listen to music, play cards, play bard games, play football.
Grupa Ladybirds w sposób szczególny przeżywała czerwiec –był to dla nich ostatni miesiąc edukacji w naszym przedszkolu. Dlatego też skupiliśmy się na doskonaleniu kompetencji, które już niebawem mogą okazać się bardzo użyteczne w szkole. Nasze zabawy i ćwiczenia skupiały się zatem na umiejętnościach z zakresu matematyki (liczenie, dodawania, odejmowanie w zakresie do 10), języka polskiego (utrwalenie poznanych liter, głosowanie, sylabizowanie, czytanie globalne) i oczywiście – angielskiego (vocabulary revisions: body parts, clothes, animals, food). Znaleźliśmy też czas zarówno na podsumowania i sentymentalne podróże po przedszkolu, jak również na plany na niedaleką przyszłość, czyli wakacje- nie moglibyśmy przecież wyruszyć w podróż bez znajomości stosownego słownictwa!
W pierwszym tygodniu czerwca, grupa Bees zapoznała się słownictwem dotyczącym owoców (The Fruits): an apple, a banana, cherries, grapes, a kiwi, a lemon, an orange, a peach, a pear, a pineapple, a raspberry, a strawberry, a coconut, an apricot, a watermelon, a plum, a mango, a grapefruit. Porozmawialiśmy o tym, dlaczego warto i należy jeść owoce oraz jakie są ulubione owoce dzieci. Dzieciaczki poznały również kilka piosenek związanych z tą tematyką: „The fruit song for children”, „I like apples! Yummy, Yummy”, czy „Let’s go to market”. Kolejnym zagadnieniem były środki transportu (The Transportation). Dyskutowaliśmy o tym, jakie są różnice i podobieństwa w podróżowaniu dzisiaj i w przeszłości oraz zrobiliśmy podział środków transportu na te, które poruszają się w powietrzu, na wodzie i na lądzie. W naszych rozważaniach występowało następujące słownictwo: a fire engine, a train, a car, a bus, an airplane, a bicycle, a van, a scooter, a helicopter, a ropeway, a tram, a boat, a ballon, a yacht, a taxi, a truck, a carriage. W drugiej połowie czerwca „wybraliśmy” się na farmę, aby poznać mieszkające tam zwierzęta (The Farm Animals). Dzieciaczki próbowały zastanowić się i wynaleźć różnice oraz podobieństwa pomiędzy życiem w mieście a życiem na wsi. Wspominały również, gdzie, według nich, mieszkałoby się lepiej i dlaczego. Pszczółki poznały także niektóre zwierzęta, które mieszkają na farmie: a sheep, a lamb, a pig, a cow, a calf, a horse, a donkey, a cat, a dog, a duck, a duckling, a goose, a hen, chicks, a rooster, a goat, a rabbit. Ponadto, pośpiewaliśmy kilka piosenek, m.in. „Old McDonald had a Farm”, „The animals on the farm”, oraz “Fun Farm Animals Song”. Dzieciom bardzo się one podobały i z chęcią je później śpiewały. Ostatnim tematem omawianym w tym miesiącu było lato (The Summer) i wakacje (The Holiday). Porozmawialiśmy o tym, jakie są oznaki lata, co można robić latem oraz jak bezpiecznie się bawić podczas tej pory roku. Bees również wspominały o tym, jakie mają plany na wakacje – gdzie jadą lub gdzie chciałyby pojechać, co chciałyby robić, itp. Poznaliśmy także słownictwo, związane z tą tematyką: a beach, a sea, a Sand, beach toys, a sand castle, waves, a swimsuit, a beach chair, a beach umbrella, a seashore, an ice-cream, a juice, windsurfing, big wave surfing, a water mattress, a lifeguard, sunglasses, a Sun. Dzieciom bardzo się ten temat podobał, gdyż wiedziały, że już niedługo będą ich tak długo wyczekiwane wakacje. Ponadto, z okazji Dnia Ojca (23 czerwca), przypomnieliśmy sobie piosenki i wierszyki dla Taty oraz wykonaliśmy dla nich małe upominki. Tatusiom się te prezenty podobały i byli bardzo zadowoleni z tego, co dostali.