W kwietniu pogoda siÄ™ polepszyÅ‚a, wiÄ™c przedszkolaki spÄ™dzaÅ‚y coraz wiÄ™cej czasu w ogrodzie. PodlaliÅ›my nasze grzÄ…dki z kwiatami i obserwowaliÅ›my zmiany zachodzÄ…ce w ogrodzie. PojawiÅ‚y siÄ™ pierwsze insekty, które przyciÄ…gnęły uwagÄ™ dzieci. UżywaliÅ›my specjalnej lupy ‘magnifying glass’ aby poznać budowÄ™ gÄ…sienicy czy biedronki. Wreszcie, dziÄ™ki nowo zakupionym na wiosnÄ™ szczudÅ‚om dzieciÄ™cym ‘stilts’, ćwiczyliÅ›my równowagÄ™ równoczeÅ›nie eksplorujÄ…c ogród.
ByÅ‚ to dobry czas na zrobienie eksperymentu ‘Flowers food’: dodaliÅ›my barwnika spożywczego do wody, w której postawiliÅ›my kwiaty. Przedszkolaki byÅ‚y zafascynowane zmianami na pÅ‚atkach kwiatów. ZasadziliÅ›my też rzeżuchÄ™ i codziennie podlewaliÅ›my naszÄ… ‘cress pot’. WykonaliÅ›my też sÅ‚oneczne ‘Paperplate sunflowers’ oraz stemplowaliÅ›my ziemniakami ‘Sunny meadow’.
Z okazji ‘The Earth Day’ (Dnia Ziemi) próbowaliÅ›my sortować Å›mieci i przedmioty wykonane z takich materiałów jak ‘plastic’, ‘glass’, czy ‘paper’. KlasyfikowaliÅ›my również pojazdy na te, które sÄ… ‘environment friendly’ i na te, które zatruwajÄ… Å›rodowisko. Dzieci miaÅ‚y wiele pomysłów, w jaki sposób same mogÄ… dbać o swojÄ… planetÄ™. Przy okazji rozmawialiÅ›my o ‘our local comunity’ czyli miastach w których mieszkamy, paÅ„stwie w którym siÄ™ one mieszczÄ… oraz jego symbolach.