Kwietniowe ocieplenie wywoÅ‚aÅ‚o liczne dyskusje na temat pogody wÅ›ród starszaków, co zainicjowaÅ‚o nasz nowy projekt. WykonaliÅ›my wÅ‚asny ‘weather register’, na którym codziennie zaznaczamy panujÄ…cÄ… pogodÄ™. DmuchaliÅ›my przez ‘straws’, aby wykonać ‘windy pictures’ czy wspólnie wykleiliÅ›my ‘giant umbrella’, chroniÄ…cÄ… nas przed deszczem. Temat zmian pogody byÅ‚ bardzo pomocny dla rozmów o zmianach w naszym ubiorze, utrwaleniu sÅ‚ownictwa już poznanego i wprowadzeniu nowych słów. I tak próbowaliÅ›my ‘mime the clothes’, ‘spot the clothes’ czy łączyliÅ›my dany ubiór do pogody.
Maluchy kontynuowaÅ‚y naukÄ™ poszczególnych części twarzy oraz family members – czÅ‚onków rodziny. Wspólnie wykonaliÅ›my ‘family tree poster’, na którym przyczepialiÅ›my grandpa, grandma, mummy, daddy, auntie, uncle, brother, sister i baby. Wspólnie uczyliÅ›my siÄ™ piosenki ‘One yellow duck’ i ‘I love you’.
W kwietniu w naszym przedszkolu goÅ›ciliÅ›my paniÄ… AgnieszkÄ™ – studentkÄ™ Akademii Sztuk PiÄ™knych, która wprowadziÅ‚a nasze przedszkolaki w Å›wiat sztuki, w tym fotografii i malarstwa. Pani Agnieszka pokazaÅ‚a dzieciom jak przy użyciu kartki, farby i palców stworzyć prawdziwe arcydzieÅ‚o.
Pod koniec kwietnia rozpoczÄ™liÅ›my przygotowania do Å›wiÄ…t Wielkanocnych, tzw. Easter Week. Wspólnie sadziliÅ›my rzeżuchÄ™ (cress), dekorowaliÅ›my Easter eggs (te na papierze jak i prawdziwe), kolorowaliÅ›my chicks (kurczaki) oraz bunnies (zajÄ…czki). W ogrodzie bawiliÅ›my siÄ™ w ‘egg and spoon race’, czyli biegi z jajkiem na Å‚yżce oraz ‘egg hunt’ i ‘bunny hunt’ – szukanie czekoladowych jajek i zajÄ…czków. Dzieci zauważyÅ‚y liczne zmiany w ogrodzie przedszkolnym (butterflies, bumble bees, tulips, daffodils), dziÄ™ki czemu nasz wiosenny projekt zakoÅ„czyliÅ›my wspólnym sadzeniem kwiatów.