ZajÄ™cia kwietniowe rozpoczÄ™liÅ›my od Easter week. Obie grupy z chÄ™ciÄ… uczestniczyÅ‚y w zajÄ™ciach plastycznych dotyczÄ…cych ÅšwiÄ…t Wielkanocnych. Dzieci poznaÅ‚y sÅ‚ownictwo (Easter bunny, Easter basket, Easter palm, Easter eggs, Easter chicks, chocolate eggs, chocolate bunny) oraz piosenki (m.in. ‘Easter Bunny’) zwiÄ…zane z tematykÄ… tygodnia. WykonaliÅ›my projekty takie jak: Easter eggs, Easter chicks, bunny ears, catkins. NajwiÄ™kszym powodzeniem, natomiast, cieszyÅ‚a siÄ™ zabawa ‘egg-hunting’, podczas której dzieci miaÅ‚y za zadanie odszukać czekoladowe jajka, które zajÄ…c ukryÅ‚ w różnych zakamarkach ogrodu przedszkolnego. TowarzyszyÅ‚o tej zabawie dużo Å›miechu i radoÅ›ci, zwÅ‚aszcza, gdy dzieci próbowaÅ‚y „transportować’ jajka na Å‚yżkach. Co wiÄ™cej, podczas zorganizowanych warsztatów kuchennych dzieci dekorowaÅ‚y ciasta różnymi posypkami i polewami wedÅ‚ug wÅ‚asnego pomysÅ‚u.
Maluchy rozpoczęły zajÄ™cia po przerwie Å›wiÄ…tecznej tematykÄ… wiosennÄ… – Spring theme. PoznaÅ‚y nazwy owadów (butterfly, fly, dragonfly, ladybird, bee, ant), zjawisk pogodowych (rainbow, sun) oraz pór roku (spring, summer, autumn, winter). ZapoznaÅ‚y siÄ™ ze zwrotami takimi jak: ‘Have you ever seen a … ?’, ‘Who is afraid of … ?’, ‘Who likes … ?’, ‘What’s your favourite season of the year?’. Dużym zainteresowaniem cieszyÅ‚a siÄ™ opowieść ‘The Very Hungry Caterpillar’ oraz wykonanie gÄ…sienic z kolorowego papieru. NastÄ™pnie, maluszki poznaÅ‚y różne budynki, takie jak: house, flat, nursery, cinema, school oraz shop. OdpowiadaÅ‚y na pytania: ‘Where do you live?’, ‘Do you live in a house or a flat?’, ‘Have you ever been in a cinema?’, ‘What have you seen?’, etc. Dzieci w miesiÄ…cu kwietniu, nauczyÅ‚y siÄ™ nowych piosenek, miÄ™dzy innymi: ‘Brother John’, ‘I’m a hungry monkey’, ‘Dirty hands’ oraz sÅ‚uchaÅ‚y licznych opowiadaÅ„ w jÄ™zyku angielskim.
Starszacy z kolei, w drugim tygodniu kwietnia wraz z Nortonem (naszym przyjacielem z dalekich krajów) pofrunęły do sklepu z zabawkami i przyborami szkolnymi – i tam wÅ‚aÅ›nie zapoznaÅ‚y siÄ™ z nastÄ™pujÄ…cymi słówkami – dinosaurs, sharpeners, rubbers, felt tips, figures, balloons, key rings, badges, stickers, marbles. Wspólnie i ochoczo kupowaÅ‚y różnorodne przybory używajÄ…c fraz i zwrotów takich jak: ‘Can I have a …, please?’, ‘I want a … , please’, ‘Here you are’ oraz ‘Thank you’. Nie zabrakÅ‚o również zabaw z ‘Feely bag’ – przedszkolaki miaÅ‚y za zadanie dotknąć przedmiot znajdujÄ…cy siÄ™ w torbie i bez zaglÄ…dania odgadnąć czym jest. KontynuowaÅ‚y również zabawy z Nortonem i wysÅ‚uchaÅ‚y historyjki ‘The surprise’. Naszym zajÄ™ciom towarzyszyÅ‚y różnorodne prace plastyczne takie jak: wyklejanie dinozaurów plastelinÄ…, wykonywanie breloczków, wykonywanie kulek do gry z ciastoliny czy malowanie figurek. W kolejnym tygodniu dzieci przeniosÅ‚y siÄ™ do rezerwatu przyrody i zapoznaÅ‚y siÄ™ ze zwierzakami – rhino, flamingo, whale, shark, lion, parrot, zebra, gorilla, hippo, monkey, snake, dolphin. Razem z Nortonem sÅ‚uchaliÅ›my opowiadania ‘At the wildlife park’. Nasze pociechy opowiadaÅ‚y o swoich ulubionych zwierzakach używajÄ…c nastÄ™pujÄ…cych wyrażeÅ„: ‘I like …’ , ‘My favourite animal is … . It’s got 2 legs. It’s got 4 legs. It’s yellow.’ WykonywaliÅ›my również projekty plastyczne, takie jak egzotyczna papuga, wyklejanie flaminga bibuÅ‚kÄ…, wykonywanie węża z kolorowego papieru, wyklejanie rekina krepinÄ….