Miesiąc kwiecień był pełen atrakcji. Piękna pogoda, na którą wszyscy czekali sprzyjała licznym zabawom w ogrodzie, dzieci ochoczo sadziły kwiaty i w końcu po długiej zimie mogły bawić się w piaskownicy. W połowie miesiąca wszystkie grupy: butterflies, bees i ladybirds wybrały się do teatru na spektakl pt. „Brzydkie kaczątko” Hansa Chrystiana Andersena, który był zagrany w języku angielskim. Przedszkolaki oglądały spektakl z dużym skupieniem i zainteresowaniem. W drugiej połowie miesiąca grupy: bees i ladybirds wspólnie wybrały się do Opery Leśnej na koncert muzyczny zorganizowany przez dzieci z Sopockiej Szkoły Muzycznej. Dzieci miały okazję zobaczyć różne instrumenty muzyczne tj. fortepian, skrzypce, flet oraz wysłuchać koncertu wykonanego przez nieco starsze dzieci. Pod koniec miesiąca do naszego przedszkola przyjechał teatrzyk ze spektaklem „Nowe przygody Smoka Wawelskiego, czyli Wisłą przez Polskę”.
Grupa butterflies kontynuowała naukę związaną z tematyką Food and Fruit. Dzieci poznały następujące słowa: chocolate, chicken, cheese, bread, sandwich, melon, eggs, biscuit oraz zwroty: what’s this?,where does it come from?, do you like?, I like…, I don’t like …, If you eat … you’ll be strong and healthy. Następnie butterflies zapoznały się z tematyką animals: butterflies, fish, bird, rabbit, snake, elephant, tiger, oraz poznały zwroty: what colour is it?, where’s ..?, point to…, let’s be …Poznawaniu nowych słów towarzyszyły piosenki: “two little blue birds”, “ what’s this, look at this?” oraz zajęcia ruchowe: let’s be …
Grupa Bees zapoznała się z tematyką Food: milk, banana, apple, chicken, cheese, bread, yoghurt, cabbage, której towarzyszyły zwroty: what have you got in your basket?, I’ve got …, what have you bought?, I bought …, let’s buy …, what would you like to buy?, Can I have …, please? W ramach zagadnień związanych z jedzeniem organizowaliśmy piknik (picnic, basket, blanket, plates) i delektowaliśmy się produktami w koszyku (I like it! it’s delicious! It’s/It isn’t my favourite fruit!). Drugim zagadnieniem, które poznawaliśmy w kwietniu były zabawki (Toys). Poznaliśmy: car, train, boat, dall, ball, jo-jo, tedy bear, fan, blocks, puzzle, a także zwroty swinging on a swing, sliding on a slide, spinning on a carousel, flying a kite. Wreszcie, używając naszej wyobraźni, wybraliśmy się do sklepu z zabawkami, gdzie ćwiczyliśmy podstawowe zwroty pomocne przy robieniu zakupów (I would like to buy… How much i sit? It’s one/two penny) i dokonywania wyboru (the brown/white/orange one, the big\small one ), jak i zwrotów grzecznościowych (Tank you/Please). Nucąc: „Can I play with your toy? Yes, of course! Here you go!” uczyliśmy się, jak zgodnie bawić się razem i dzielić zabawkami.
Grupa Ladybirds, w kwietniu zajęła się tematyką ekologii, dzieci dowiedziały się jak segregować śmieci, poznały kosze na odpady. Wraz z nadejściem pięknej pogody, dzieci dyskutowały na temat sadzenia kwiatków i poznały ich nazwy w języku angielskim (crocus daffodil, tulip, rose, snowdrops, poppy, sunflower, lilac, lily of the valley). Dzieci poznały kwiaty chronione, zagrożone wyginięciem i z zainteresowaniem porównywały wygląd różnych gatunków. Koniec miesiąca zapoczątkował temat zdrowego odżywiania. Dzieci poznały słownictwo związane z owocami (grapes, banana, raspberry, cherries, pineapple, strawberry, etc.) W tym miesiącu dzieci wykonały wiele projektów plastycznych, m.in. daffodil, fruit.