Kwiecień 2014

sam_4425W związku z rozpieszczającą nas w kwietniu słoneczną aurą, miesiąc ten upłynął nam pod znakiem aktywności fizycznej i zabaw na świeżym powietrzu. Wreszcie mogliśmy się cieszyć swobodą nieskrępowanych zimowymi ubraniami ruchów i wykazać kreatywnością i zwinnością  w korzystaniu z nowych przyrządów i akcesoriów, które pojawiły się w naszym przedszkolnym ogrodzie – zmagania na ściance wspinaczkowej i drabinkach, ćwiczenia zmysłu równowagi na nowych huśtawkach; doskonalenie gibkości i skoczności z hula-hopami i skakankami w dłoniach; rozwijanie umiejętności pracy w zespole, utrwalanie zasad zdrowej rywalizacji i doskonalenie zwrotności  w grach zespołowych.

Kwiecień to również miesiąc przygotowań do Wielkanocy. Aby bliżej poznać związane z tym świętem tradycje wspólnie przygotowywaliśmy dekoracje, sialiśmy i doglądaliśmy rzeżuchy i malowaliśmy jajka, by wreszcie wybrać się do ogrodu, gdzie jak się okazało, Wielkanocny Zajączek sprytnie i niepostrzeżenie ukrył  dla nas prezenty!

Ponadto, w kwietniu odwiedziła nas grupa studentów, która wystawiła w naszym przedszkolu bardzo ciekawą sztukę o Królu Kraku.

Grupa Butterflies kontynuowała przygodę ze zwierzętami. Dzieliliśmy je na grupy: zwierzątka domowe(a bird, a rabbit, a turtle, a cat, a dog, a fish), zwierzęta hodowlane (a horse, a sheep, a cow, a duck, a hen, a pig), dzikie zwierzęta (a crocodile, a snake, a monkey, a parrot, a tiger, a lion) i zwierzęta żyjące w ogrodzie (a bee, a ladybird, a butterfly, a mole, a snail, a frog). Motylki musiały wykazać się wyjątkową spostrzegawczością, pamięcią i umiejętnością grupowania i szeregowania wedle podanych wzorów zarówno podczas zajęć jak i w czasie obserwacji prowadzonych poza budynkiem przedszkolnym. Poprawa pogody zmotywowała nas do zorganizowania pikniku. Jednak by to wykonać musieliśmy poznać słownictwo, które będzie nam przydatne podczas przebiegu naszego pikniku. Na początku powtórzyliśmy sobie słownictwo związane z jedzeniem, by następnie móc poszerzyć swój zasób słów  w tej dziedzinie. W dzień pikniku postanowiliśmy zabrać ze sobą najpotrzebniejsze produkty do przygotowania kanapek: bread, butter, ham, cheese, eggs, tomatoes oraz niezbędne rzeczy: a plate, a cup, a knife, a spoon, a fork. Czas pikników urozmaicał nam śpiew naszych ulubionych piosenek, m.in. „I love sandwiches!”. Korzystając z okazji porozmawialiśmy o zdrowym odżywianiu i zdrowym stylu życia. Końcówka miesiąca upłynęła nam pod znakiem Wielkiej Nocy. Omawialiśmy tradycje, przygotowywaliśmy dekoracje i szukaliśmy prezentów od Zajączka Wielkanocnego.

 Grupa Ladybirds w kwietniu wybrała się na edukacyjną wyprawę na wieś – poznaliśmy zwierzęta hodowlane i ich potomstwo (pig/piglet, cow/calf, dog/puppy, cat/kitten, ducimag0283k/duckling, hen/chincken), a także ich domy (hen house, barn, stable ). Przyjrzeliśmy się pracy rolnika i narzędziom, których używa (traktor, harvester, fork, rake, wheelbarrow). Wiemy już jak przebiega proces produkowania mąki (sami również nieco zmęliśmy) i jakie produkty można z niej uzyskać i jakie ogólnie grupy produktów spożywczych możemy wyróżnić (meat, sweets, dairy, pastry, fruit & vegetable). Wreszcie należną jej w pełni uwagę poświęciliśmy przyrodzie i sposobom jej ochrony (recycling, saving water, respecting green areas ) w różnych przestrzeniach (city, forest, water).

 W pierwszym tygodniu kwietnia, grupa Bees zapoznała się ze słownictwem dotyczącym ubrań (bathrobe, coat, dress, pajamas, boots, pants, sandals, shirt, high heel shoes, skit, overalls, sweater, swimsuit, hat, shorts, slippers, scarf, socks). W związku z tym, zrobiliśmy również pewnego rodzaju klasyfikację ubrań, dotyczącą m.in. tego, co zakładamy, kiedy: pada deszcz, świeci słońce i jest ciepło, chcemy popływać, czy też kiedy idziemy spać; ponadto, które ubrania są przeznaczone w szczególności dla dziewczynek, a które dla chłopców.

W kolejnym tygodniu „polecieliśmy w kosmos” (The Space) i tutaj również mieliśmy styczność ze słownictwem związanym z tym tematem (the Solar System, rocket, moon, astronaut, star, planet, moon buggy, spaceship, satellite, spacesuit). Dzieciaki próbowały zgadnąć, czym tak właściwie jest kosmos i z czego się składa Układ Słoneczny. Pobawiliśmy się także w kilka „kosmicznych” zabaw, m.in. w „Start rakiety” (zabawa przeciw agresji), „Latający talerz”, „Spotkanie z kosmitą” (zabawy ruchowe), czy też w „Lot w kosmos” (zabawa z chustą animacyjną lub kocem). Pszczółkom bardzo podobały się te zabawy i chętnie chciały się w nie bawić po kilka razy w ciągu dnia.

sam_4429W drugiej połowie kwietnia, przypomnieliśmy sobie zwyczaje Wielkanocne (the Easter customs) oraz poznaliśmy kilka słówek dotyczących tego wiosennego święta (the Easter bunny, an Easter basket, a chick, Easter eggs, an Easter egg hunt, hiding Easter eggs, Nelly beans, a lamb, a chocolate bunny, painting Easter eggs, dying Easter eggs). Dzieci opowiadały, jak Wielkanoc wygląda w ich domach, jak się do niej przygotowują; opisywały również jak powinien wyglądać koszyk wielkanocny i co się powinno w nim znajdować. Tradycyjnie, malowaliśmy pisanki oraz sadziliśmy rzeżuchę, którą maluchy później zabrały do domu. Dzieciaczki nauczyły się także dwóch wielkanocnych piosenek: „Here comes the Easter Bunny”  oraz „”Have you seen the Easter Bunny?”, które z przyjemnością później śpiewały.

Po Wielkanocy, w związku z Dniem Ziemi (The Earth Day; 22 kwietnia), grupa Pszczółek uczyła się, jak poprawnie segregować śmieci. Dzieci zastanawiały się, czym ogólnie jest segregowanie śmieci (The Rubbish Segregation), oraz dlaczego warto to praktykować.

Ostatnie trzy dni kwietnia, w związku z m.in. Konstytucją 3 Maja, były poświęcone naszej Ojczyźnie (Our Homeland). Dzieci zapoznały się z flagą Polski (Polish flag), godłem (Polish emblem), oraz mapą naszego kraju (Polish map). Wysłuchały również hymnu narodowego (the National Anthem). Na koniec stwierdziły, że są dumne iż są Polakami i że mieszkają w tak pięknym kraju.