Lipiec 2011

NadszedÅ‚ wyczekiwany czas wakacji. Czas odpoczynku, przygód i czas dobrej pogody. WykorzystujÄ…c sÅ‚onecznÄ… pogodÄ™, nasze przedszkolaki wiÄ™kszość czasu spÄ™dzaÅ‚y na dworze bawiÄ…c siÄ™ w różnorodne gry i zabawy. Zabawy z chustÄ… animacyjnÄ… cieszyÅ‚y siÄ™ najwiÄ™kszÄ… popularnoÅ›ciÄ… wÅ›ród maluchów. Zabawy te pomagaÅ‚y wyksztaÅ‚cać umiejÄ™tnoÅ›ci współdziaÅ‚ania i spostrzegawczoÅ›ci. RozwijaÅ‚y także wyobraźniÄ™. Zabawy w piaskownicy umożliwiaÅ‚y poznawanie rozmaitych ksztaÅ‚tów i formowanie ich. Zabawy w ganianego byÅ‚y dobrym ćwiczeniem ruchowym dla naszych maluchów, natomiast zabawa w chowanego dostarczaÅ‚a naszym maluchom adrenaliny i przede wszystkim dużo radoÅ›ci i uÅ›miechu na twarzy. Popularne byÅ‚y także zabawy w naszym baseniku – gdzie dzieci mogÅ‚y puszczać statki na wodzie. Trzeba również wspomnieć o konkursie zrÄ™cznoÅ›ciowym, w którym to nasi podopieczni wykazali siÄ™ Å›wietnÄ… sprawnoÅ›ciÄ… ruchowÄ…. Ponadto, lepienie rozmaitych stworków ze specjalnej plasteliny, tworzenie instrumentów muzycznych, malowanie i rysowanie z wykorzystaniem kalki także sprawiaÅ‚o maluchom niebywałą radość. Trzeba stwierdzić, że wykazaÅ‚y siÄ™ szczególnÄ… kreatywnoÅ›ciÄ… – każda stworzona praca byÅ‚a niepowtarzalna. Tworzenie sÅ‚onia z elementów geometrycznych, drzewka z prawdziwymi listkami, letniej pszczółki czy też meduzy to tylko kilka elementów z naszej pracy w lipcu.

W miesiącu lipcu, urodziny obchodziła Ania – więc na tą cześć nasze przedszkolaki przygotowały Ani kartkę urodzinową i zgodnie z tradycją zaśpiewały ‘Happy birthday’. A potem był przepiękny i pyszny tort urodzinowy – na który to wszyscy nasi milusińscy czekali i zjedli go z apetytem. Miesiąc lipiec był miesiącem powtórek. Przedszkolaki miały okazję powtórzyć wszystkie słówka, z którymi spotykali się w ciągu roku. Części ciała, ubranka, zwierzaki, figury geometryczne jak i słówka związane z latem pojawiały się na naszych lekcjach. Nasi milusińscy aktywnie uczestniczyli w lekcjach, śpiewając piosenki, rozwiązując różnorodne zagadki i tym samych utrwalając materiał. Po tych wszystkich atrakcjach dnia codziennego zawsze przychodziła chwila na czytanie bajek. Przedszkolaki zajmowały wygodne miejsce, wybierały książki i czytaliśmy bajki. Potem mogły przedstawić treść wykorzystując nas teatrzyk i pacynki.