Listopad 2009

W listopadzie przedszkolaki odkrywaÅ‚y po angielsku Å›wiat zwierzÄ…t. Bardzo pomocne okazaÅ‚y siÄ™ w tym procesie anglojÄ™zyczne rymowanki, tzw. finger rhymes, pomagajÄ…ce dzieciom przeliczać na palcach. ‘Five Little Ducks’ oraz ‘Five Little Monkeys’ cieszyÅ‚y siÄ™ niegasnÄ…cÄ… popularnoÅ›ciÄ… na tyle, że dzieci same zilustrowaÅ‚y losy porywanych przez krokodyla maÅ‚pek we wÅ‚asnej książce-rymowance. SpÄ™dziliÅ›my również dużo czasu zachÄ™cajÄ…c dzieci do kontaktu ze sÅ‚owem czytanym, dziÄ™ki stymulujÄ…cych jÄ™zykowo książkach ‘The Mixed-up Chameleon’, ‘Brown Bear, Bron Bear What Do You See’ i ‘The Very Hungry Caterpillar’.
Na początku dzieci uczyły się o zwierzętach, które można spotkać na wsi, takie jak: kot, pies, koń, krowa, owca, świnka. Przedszkolaki rozpoznawały odgłosy zwierząt i chętnie odtwarzały ich sposoby poruszania się. Następnie zainteresowaliśmy się dzikimi zwierzętami i z zapałem konstruowaliśmy dla nich jaskinie, nory czy zagrody.
Przez cały miesiąc dzieci rozwijały swoje umiejętności matematyczne podejmując pierwsze próby przeliczania i rozpoznawania cyfr. Pomocne okazały się wspomniane już książeczki, piosenki i rymowanki w języku angielskim, w których krokodyle porywają małpki a kaczki odpływają w świat.
Udało nam się stworzyć ogródek przedszkolny, zasadziliśmy tulipany, narcyzy, frezje i krokusy. Przy okazji dzieci odkrywały procesy związane ze wzrostem roślin. Teraz uczą się systematycznej opieki nad swoim ogródkiem.
Korzystając z pięknej jesiennej pogody chodziliśmy na długie spacery, podczas których tropiliśmy dzięcioły i wiewiórki, uczyliśmy się rozpoznawać poszczególne ptaki takie jak sikorki, sroki i kowaliki.