Listopad 2012

Ostatniego dnia października odbyÅ‚a siÄ™, już zgodnie z tradycjÄ… naszego przedszkola, zabawa Halloween. Na dzieci, przebrane w różnokolorowe stroje , czekaÅ‚o moc atrakcji. Pod okiem nauczycielek każda z grup wydrążaÅ‚a i wycinaÅ‚a twarz dyni, przypominajÄ…c sobie tym samym piosenkÄ™ “1,2,3 little pumpkins” oraz przymiotniki okreÅ›lajÄ…ce emocje: “sad, happy, scared, angry”. Dzieci miaÅ‚y po raz kolejny okazjÄ™ odwiedzenia wszystkich pracowników w budynku przedszkola przy zabawie “trick or treat”. Przedszkolaki zbieraÅ‚y sÅ‚odycze a w zamian Å›piewaÅ‚y swoje ulubione piosenki “Witch, Owl, Monster” oraz “It’s Haloween”. Ponadto, nasi podopieczni Å›wietnie bawili siÄ™ podczas taÅ„ców i plÄ…sów przy muzyce w tematyce dnia.

Na początku miesiąca odwiedziła nas również pani psycholog, mama jednej z naszych podopiecznych, która opowidała nam o tajnikach swojego zawodu. Dzieci z zaciekawieniem słuchały oraz zadawały dużo interesujących pytań.

Podczas codziennego “circle time” dzieci poznaÅ‚y kilka nowych piosenek, w tym “What’s the weather?”, “Little Bunny Boo Boo” oraz “A Little Green Frog”. 22 listopada dzieci Å›wiÄ™towaÅ‚y Teddy Bear’s Day. Wszystkie przedszkolaki z radoÅ›ciÄ… przyniosÅ‚y swoje ulubione misie a podczas zajęć opowiadaÅ‚y o nich i nauczyÅ‚y siÄ™ piosenki “Teddy Bear”.

NajmÅ‚odsza grupa butterflies w pierwszej poÅ‚owie miesiÄ…ca zapoznaÅ‚a siÄ™ ze sÅ‚ownictwem zwiÄ…zanym z body parts (nose, eyes, ears, mouth, had, hair, arms, hands, legs) którym towarzyszyÅ‚y zwroty: close your eyes, open your eyes, clap your hands, shake your head, move your hair, look at my dirty hands, touch your…, how many … have you got?. W drugiej poÅ‚owie miesiÄ…ca dzieci poznaÅ‚y sÅ‚ownictwo dotyczÄ…ce ubraÅ„: hat, scarf, shoes, jumper, t-shirt, jacket, trousers, oraz nastÄ™pujÄ…ce zwroty: put it on, take it off, who’s wearing …?, whose t-shirt is that?, have you got a …? W listopadzie zajÄ™ciom z Cheeky Monkey towarzyszyÅ‚y piosenki: “close your eyes”, “Head and shoulders”, “Two little eyes” oraz opowiadania “Monster’s big eyes”, “I’m cold” .

Grupa pszczółek podczas pierwszego tygodnia listopada zapoznaÅ‚a siÄ™ z nazwami zawodów ( doctor, singer, hairdresser, taxi driver, firefighter, shop assistant, baker, fisherman, teacher). Nasze pszczółki dzielnie odgadywaÅ‚y zawody i aktywnie uczestniczyÅ‚y w różnorodnych ćwiczeniach, które pomogÅ‚y im w zapamiÄ™taniu wszystkich nowych słówek jak i nowych fraz ( I want to be a …, Who wants to be a…? What job is it?). W drugim tygodniu dzieci poznaÅ‚y sÅ‚owa zwiÄ…zane z rodzinÄ… (mummy, daddy, grandmother, grandfather, sister, brother, uncle, aunt. Nowym słówkom towarzyszyÅ‚y pytania i frazy ( Do you have a sister/ brother?, I’ve got …, Do you love your …? Yes! I love my …). Kolejny tydzieÅ„ pozwoliÅ‚ przedszkolakom zapoznać siÄ™ z rozmaitymi przymiotnikami (hard, soft, ugly, beautiful, heavy, light, thin, fat, short, tall i zdaniami I’m tall … , She/He is …, Is he/she …?). Natomiast w ostatnim tygodniu, przedszkolaki zapoznaÅ‚y siÄ™ z czasownikami i frazami (turn on, turn off, dance, laugh, eat, drink, sleep – I’m sleeping, I’m dancing, Turn off the light, please, Turn on the light, please).

Grupa ladybirds w listopadzie kontynuowaÅ‚a naukÄ™ wierszyka “Entliczek pentliczek”. Dzieci ochoczo recytowaÅ‚y wiersz przed resztÄ… przyjaciół. Podczas pierwszego tygodnia, biedronki zapoznaÅ‚y siÄ™ z zasadami bezpieczeÅ„stwa panujÄ…cymi na drodze oraz podstawowymi znakami drogowymi i sygnalizacjÄ… Å›wietlnÄ…. Co wiÄ™cej, rozpoczęły przygodÄ™ z książkÄ… English Adventure, w której spotkaÅ‚y znane im postaci z bajek. PoznaÅ‚y i rozszerzyÅ‚y slownictwo zwiÄ…zane z częściami twarzy, m.in. chin, eyebrows, eyelashes, eyelids, nostrils, forehead, lips, teeth. Pod koniec miesiÄ…ca dzieci ćwiczyÅ‚y sylabizowanie, gÅ‚oskowanie oraz stopniowanie przymiotników. Ostatni tydzieÅ„ listopada poÅ›wiÄ™cony zostaÅ‚ wprowadzeniu dzieci w tematykÄ™ Å›wiÄ…tecznÄ…: Christmas is coming!