Luty 2012

Luty okazał się być miesiącem zmian. Z każdym dniem stawało się coraz cieplej a z końcem miesiąca nastała prawdziwa wiosenna pogoda. Zmiany zaszły również w życiu naszych przedszkolaków, dwoje z nich obchodziło w przedszkolu swoje urodziny. Co więcej, zarówno starsze jak i młodsze dzieci 14 lutego, świętując Dzień Zakochanych, z chęcią oddawały się przygotowywaniu kartek walentynkowych dla swoich rodziców. Poza tym, w przedszkolu został zorganizowany bal karnawałowy z mnóstwem licznych atrakcji. Wśród dzieci nie zabrakło księżniczek, wróżek, czarownic, piratów, kierowców wyścigowych, policjantów oraz prosiaczków.

Grupa maluchów w pierwszym tygodniu lutego poznaÅ‚a bajkÄ™ ‘Three little pigs’ i wykonaÅ‚a projekty plastyczne: little pigs, straw house, wooden house and brick house. Jak siÄ™ okazaÅ‚o, ulubionym zdaniem z bajki okazaÅ‚o siÄ™ być: ‘Who’s afraid of the big bad wolf?’. Dzieci poznaÅ‚y sÅ‚ownictwo zwiÄ…zane ze zwierzÄ™tami (pig, elephant, snake, crocodile, lion, sheep, parrot, mouse, frog). NastÄ™pnie zajęły siÄ™ tematem ‘Through the world’, podczas którego poznaÅ‚y kraje oraz najbardziej charakterystyczne obiekty (England – double decker bus, Big Ben; France – river Thames, Eiffel Tower; Egypt – camel, piramid; the Artic and Antarctic – igloo). Maluchy nauczyÅ‚y siÄ™ pokazywać poszczególne kraje na mapie oraz odpowiadaÅ‚y na pytania ‘Have you ever been…?’, ‘Have you ever seen…?’. Pod koniec miesiÄ…ca przedszkolaki poznaÅ‚y Cheeky’s snacks, w tym apple, banana, sandwich, sausage, tomato, cake, chocolate, milkshake, ice-cream, pizza, yoghurt, milk. W zwiÄ…zku z tym tematem wykonaÅ‚y projekt ‘What’s good for you?’, ‘What’s not good for you?’. Dużym powodzeniem cieszyÅ‚y siÄ™ również zajÄ™cia kuchenne, podczas których maluchy próbowaÅ‚y swoich siÅ‚ w przygotowywaniu pizzy.

Grupa starszaków z kolei, podjęła temat ubraÅ„ w jÄ™zyku angielskim (trousers, t-shirt, pants, raincoat, overalls,scarf, hat, shorts, boots, jumper). Dzieci wykonaÅ‚y projekt: ‘Clothes’ oraz czynnie uczestniczyÅ‚y w zabawach: ‘What’s in the feely bag?’, ‘Who’s got more answers?’. ZapoznaÅ‚y siÄ™ również ze sÅ‚ownictwem zwiÄ…zanym z wyposażeniem domu (sofa, wardrobe, table, chair, picture, vase, lamp, window, rug). W trakcie zajęć dydaktycznych z wykorzystaniem plasteliny, przygotowaÅ‚y piÄ™kne wazony. Co wiÄ™cej, zapoznaÅ‚y siÄ™ z przyimkami miejsca (on, in, under). Pod koniec miesiÄ…ca, starszaki nauczyÅ‚y siÄ™ z czego wykonane sÄ… zabawki (It’s made of wood, fabric, plastic, metal) oraz opanowaÅ‚y sÅ‚ownictwo dotyczÄ…ce zabawek (boat, ball, kite, frisbee, skipping rope, skateboard, yo-yo, scooter) i Å›rodków transportu (train, tram, van, lorry, plane, helikopter, motorbike, wheel). W ciÄ…gu caÅ‚ego miesiÄ…ca wykonywaÅ‚y różnorakie projekty plastyczne odnoszÄ…ce siÄ™ do nowo poznanych słówek i zwrotów.

Podczas codziennych zajęć, nasi podopieczni doskonalili umiejętności związane z poprawnym zachowaniem przy stole, ćwiczyli swoje zdolności manualne poprzez wykonywanie różnych sałatek i przekąsek. Po odbytych różnorakich zabawach popołudniowych dzieci przyzwyczajały się do odpoczynku wsłuchując się w treści bajek zarówno tych w języku polskim jak i angielskim.