Luty 2014

Luty w naszym przedszkolu obfitował w różnorakie atrakcje. Rozpoczął się wizytą Mercy, psa-ratownika i jego właściciela, który opowiedział nam o życiu swojego podopiecznego, jego pracy i zasadach, o których powinniśmy pamiętać bawiąc się z pieskami.

W dniu Świętego Walentego wybraliśmy się na pieszą wycieczkę do Sopockiej Opery Leśnej na przedstawienie teatralne ‘Calineczka’. Nasze przedszkolaki dziarsko zmierzyły się z marszowym wyzwaniem, a ich trud został wynagrodzony świetną zabawą podczas spektaklu.

Za moment kulminacyjny tego miesiąca zdecydowanie uznać należy niecierpliwie przez wszystkich wyczekiwany bal przebierańców. Wszyscy zaangażowali się w przygotowanie dekoracji, akcesoriów i przekąsek, które towarzyszyły podczas zabaw, tańców i konkursów, dodatkowo uatrakcyjnionych profesjonalnym sprzętem i specjalnymi efektami świetlnymi.

W ramach atrakcji towarzyszących  balowi odbył się również pokaz karnawałowych kreacji, podczas którego na wybiegu każdy z naszych przedszkolaków mógł zaprezentować swoje przebranie i poczuć się jak prawdziwy model!

Wreszcie w ostatnim tygodniu lutego zawitał do naszego przedszkola grupa teatralna ‘Echoo’ ze spektaklem ‘Roszpunka’, w którym dzieci uczestniczyły nie tylko jako widzowie, ale także aktorzy.

 

Grupa Ladybirds w tym miesiącu wybrała się z wizytą na Antarktykę- dowiedzieliśmy się jakie zwierzęta możemy tam spotkać i jak żyją sami Eskimosi. Następnie zajęliśmy się teatrem- poznaliśmy jego elementy (curtain, stage, actor, audiencje) i typy (shadow/ puppet/ finger puppet theatre) oraz najpopularniejsze baśnie, ale przede wszystkim sami przygotowywaliśmy różnego rodzaju mini-spektakle. Kolejnym poruszonym zagadnieniem był karnawał- przedyskutowaliśmy jego specyfikę i poznaliśmy najważniejsze elementy z nim związane: costumes, characters, balloons, decorations, dance, fun, snack, music. Tańczyliśmy w rytm ‘Przedszkolnej Samby’ i przygotowywaliśmy karnawałowe maski. Ostatni tydzień lutego to podróż do pradawnych czasów dinozaurów i życia, jakie wiedli jaskiniowcy.

Luty był dla nas bardzo pracowitym miesiącem, w którym poszerzyliśmy grono znanych nam liter o T/t, W/w, D/d, E/e, B/b, M/m i utrwaliliśmy te wcześniej poznane.

 

W lutym grupa Butterflies skupiła swoją uwagę wokół domu, jego mieszkańców i pomieszczeń znajdujących się w nim. Utrwaliliśmy nazwy członków rodziny oraz poszerzyliśmy zasób słownictwa w tej dziedzinie. Na zakończenie namalowaliśmy wielki portret wspólnej „motylkowej” rodzinki. Każdy z nas dorysował miny, powtarzając równocześnie nastroje. Opowiadaliśmy o swoich najbliższych, opisywaliśmy ich wygląd i odgrywaliśmy krótkie scenki. Następnie wyruszyliśmy w odwiedziny starego, strasznego domu. Najpierw oglądaliśmy go z zewnątrz i przyglądaliśmy się jego starym, zniszczonym przez czas częściom. Nazywaliśmy poszczególne części domu. W tym czasie odwiedził nas dawny przyjaciel Cookie the cat, który chował się w okolicach starego domu. Raz był na szczycie dachu, raz w domu, innym razem pod drzewem. Naszym zadaniem było odnalezienie kotka, a przy okazji zapoznanie się z trzema wybranymi określeniami położenia: na, w i pod. Gdy już nasza ciekawość sięgnęła zenitu, postanowiliśmy zajrzeć do wnętrza starego domu. Okazało się, że w środku są piękne pomieszczenia. Motylki przyswoiły nazwy poszczególnych pomieszczeń i miejsc starego domu po angielsku, by następnie móc opisać swoje pokoje. Nauce towarzyszyły liczne piosenki, wyliczanki, zabawy zarówno ruchowe, jak i plastyczne. Wykonaliśmy projekt domu, na który składały się liczne elementy, takie jak: wycinanie, rysowanie, wyklejanie, formowanie i dopasowywanie. Ponadto, stworzyliśmy ruchomy wizerunek domku wraz z rodzinką w domku. W lutym spotkało nas wiele atrakcji, takich jak teatrzyki, wizyty gości, bal karnawałowy, czy też tłusty czwartek. Przy każdej okazji mieliśmy szansę podzielić się własnymi wrażeniami i spostrzeżeniami. W miarę możliwości, Motylki przygotowały przedszkole do lutowych wydarzeń. Na bal karnawałowy przygotowaliśmy dekoracje i omówiliśmy atrakcje związane z czasem karnawału. Niestety nie umiemy jeszcze piec pączków, więc na tłusty czwartek wykonaliśmy smakołyki z papieru i krepy. W takich słodkich nastrojach pożegnaliśmy luty.

 

W lutym, grupa Bees rozmawiała o tym, jakie sporty można uprawiać zimą, np. skiing, sledding, snowboarding, skating, hockey. Dzieciaczki opowiadały również o tym, czy lubią zimę i czy umieją uprawiać któryś z powyższych sportów.

W kolejnym tygodniu zajęliśmy się tematyką odpowiedniego ubioru zimowego – co dokładnie należy założyć, aby nie zmarznąć na zewnątrz (hat, gloves, jacket, boots, scarf). Rozmawialiśmy także o tym, jak pomóc ptakom oraz innym zwierzętom zimą – pracą plastyczną związaną z tym tematem było zrobienie karmnika (birdhouse), tj. wyklejenie jego szkicu plasteliną oraz dorysowywanie ptaszkom ziarenek.

Kolejnym ważnym zagadnieniem był karnawał – omówiliśmy sobie, czym ogólnie jest karnawał, jakie są jego charakterystyczne cechy oraz poznaliśmy podstawowe słownictwo z nim związane – carnival mask, balloon, streamer, chain, carnival costumes. Przygotowywaliśmy również maski karnawałowe oraz inne dekoracje na bal przebierańców.

W ostatnim tygodniu lutego wybraliśmy się na wycieczkę do Krainy Wiecznego Lodu, w której mieszkają zwierzęta arktyczne, takie jak walrus, seal, polar bear, arctic fox, reindeer, moose, puffin, snowy owl, arctic dog, penguin. Pszczółki zastanawiały się, czy powyższe zwierzęta można spotkać w Polsce (jeśli tak, to gdzie) i czy mogłyby one na stałe mieszkać w naszym kraju.