Maj 2011

W maju zarówno starszaki jak i maluchy intensywnie przygotowywaÅ‚y siÄ™ do przedstawienia historyjki “Goldilocks and the Three Bears”, którym pragnÄ™liÅ›my pożegnać dzieci idÄ…ce do szkoÅ‚y. Maluchy, przebrane za kaczuszki, króliki i kolorowe ptaki, łączyÅ‚y Å›piew z taÅ„cem, podczas gdy starszaki wcieliÅ‚y siÄ™ w role niedźwiedzi i ZÅ‚otowÅ‚osej. Do perfekcji opanowaliÅ›my takie piosenki jak “Five Little Ducks”, “Where Are You” czy “When Goldilocks Went to the House of the Bears”. Wspólnie przygotowaliÅ›my scenografiÄ™ – playdough bowls, chairs, beds, namalowaliÅ›my “The house of three bears”, trees, blue clouds oraz yellow sun. Regularnie odbywaÅ‚y sie próby taneczne, podczas których przedszkolaki odkrywaly nowe formy ekspresji ruchowej.

W ostatni poniedziaÅ‚ek maja pożegnaliÅ›my starszaki. Na “show” byli zaproszona szeroka widownia. Maluchy wystÄ™powaÅ‚y jako ducks, rabbits oraz birds i poruszaÅ‚y siÄ™ jak dane zwierzÄ…tka w rytm piosenek. Starszaki z pomocÄ… niektórych mÅ‚odszych dzieci zagraÅ‚y “Goldilocks and the three bears”. Brawa dla aktorów za odwagÄ™! WELL DONE! KoÅ„cowÄ… częściÄ… spektaklu byÅ‚ wystÄ™p taneczny, podczas którego przedszkolaki zademonstrowaÅ‚y swe nowe ruchowe umiejÄ™tnoÅ›ci.

Oprócz przygotowaÅ„ do przedstawienia, udaÅ‚o nam siÄ™ również pobawić z maÅ‚pkÄ… Cheeky. I tak maluchy kontynuowaÅ‚y naukÄ™ o duck, rabbit oraz bird. Oprócz historyjki, nauczyliÅ›my siÄ™ Å›piewać dwóch piosenek: “Where are you?, która zaprezentowaliÅ›my na przedstawieniu dla starszaków oraz “Two Little blue birds. BawliÅ›my siÄ™ w pokazywanie poszczególnych zwierzÄ…t innym dzieciom, które musiaÅ‚y odgadnąć, jakim zwierzÄ…tkiem jesteÅ›my. KolejnÄ… część miesiÄ…ca poÅ›wiÄ™ciliÅ›my na snack time, czyli sÅ‚ownictwo zwiÄ…zane z jedzeniem. PowtarzaliÅ›my słówka takie jak: banana, apple, sandwich. Cheeky Monkey na każdych zajÄ™cia powtarzaÅ‚a: “I am hungry” wiÄ™c aby zaspokoić jej głód maluchy podawaÅ‚y jej snack, które sobie zażyczyÅ‚a.

Starszaki natomiast uczyÅ‚y siÄ™ o egzotycznych zwierzÄ™tach takich jak tiger, elephant, crocodile, bird, lion, snake oraz poznawaÅ‚y ich zwyczaje oraz cechy poprzez piosenki “What”s that noise” czy “The noisy and quiet song”. EksperymentowaliÅ›my tez z muzykÄ… jazzowÄ…, dostosowujÄ…c do niej ruch i próbujÄ…c jÄ… opisywać jako slow/fast bÄ…dź quiet/noisy. Dodatkowo, zaczÄ™liÅ›my poszerzać nasze sÅ‚ownictwo dotyczÄ…ce jedzenia – bawiliÅ›my siÄ™ w restauracje serwujÄ…cÄ… sausages, eggs, tomatoes, milkshakes oraz bananas. RozmawialiÅ›my tez o swych kulinarnych preferencjach – milkshake is our winner!

Zarówno maluchy jak i starszaki zasadziÅ‚y w doniczkach swe kwiaty – teraz regularnie je podlewajÄ… i obserwujÄ… ich wzrost. Sadzenie kwiatów staÅ‚o siÄ™ również jedna z ulubionych zabaw w ogródku – choćby “na niby”.