Maj, poza nieustającymi atrakcjami, obfitował również w wiele okazji do zadumy i rozmów o sprawach istotnych i poważnych. Tematami tymi były: dom, rodzina i ojczyzna. Miesiąc rozpoczęliśmy obchodami 3 maja. Począwszy od omówienia symboli narodowych, odśpiewania wspólnie hymnu, pomaszerowaliśmy pod pomnik by oddać cześć zmarłym w walce żołnierzom. W kolejnych dniach mieliśmy okazje wykonać własnoręcznie godło narodowe, które zawisło w sali tuż obok flagi narodowej.
W związku z tym, że maj kończył się równie ważnym świętem, którym był dzień matki, poświęciliśmy również wiele uwagi naszym rodzinom. Wspólne dyskusje i zabawy o tematyce rodzinnej miały uświadomić nas jak ważną rolę w naszym życiu odgrywa nasza rodzina. Ponadto, w związku z nieuchronnie zbliżającym się dniem rodziny w naszym przedszkolu, zajęliśmy się przygotowywaniem występów artystycznych dla naszych najbliższych. Efekty naszej ciężkiej pracy rodzice będą mgli podziwiać już w pierwszym tygodniu czerwca.
Jednak, by dostarczyć sobie również odpowiednią dawkę rozrywki, wybraliśmy się do Opery Leśnej na przedstawienie pod tytułem „Owady mają wady”. Sztuka dostarczyła nam wiele wrażeń, szczególnie ze względu na możliwość wystąpienia naszych przedszkolaków na scenie wraz z profesjonalnymi aktorami. Innym wydarzeniem kulturalnym było przedstawienie grupy teatralnej, która zaprezentowała w naszym przedszkolu przedstawienie zatytułowane „
Grupa Butterflies, korzystając z aury rodziny, która była obecna w przedszkolu w maju, postanowiła również zająć się tematyką domu i rodziny. Przypomnieliśmy słowa związane z członkami rodziny, jak również częściami domu: roof, chimney, door, window, house, flower, tree. Opisywaliśmy położenie konkretnych przedmiotów. Następnie zajrzeliśmy do środka domu, przypominając sobie nazwy poszczególnych pomieszczeń. Więcej czasu spędziliśmy w kuchni, gdzie odkrywaliśmy ukryte smakołyki. Motylki postanowiły zorganizować piknik ze wspólnie zebranych produktów: bread, cheese, ham, tomato, egg, sandwich. Po pikniku i nauce słów i wyrażeń przydatnych podczas jego przebiegu, zajęliśmy się ponownie wnętrzem domu: chair, table, bed, bowl. Na zakończenie poznaliśmy rodzinkę misi i odwiedziliśmy ich domek oraz poznaliśmy tajniki powstawania ich ulubionego smakołyku, a mianowicie miodu.
W miesiącu maju grupa Bees porozmawiała trochę o rodzinie (the Family) – czym ona właściwie jest, kto wchodzi w jej skład, czy jest nam potrzebna, itp. Na podstawie zdjęć swoich rodzin, które dzieci przyniosły do przedszkola, pszczółki opisywały, kto jest na zdjęciach, jak ma na imię, gdzie mieszka, co porabia na co dzień. Przypomnieliśmy sobie również słownictwo związane z tą tematyką (a mum, a father, a son, a daughter, a brother, a sister, a baby, a grandma, a granddad, a granddaughter, a grandson, grandchildren, an aunt, an uncle) oraz poznaliśmy kilka piosenek związanych z rodziną, m.in. „The family song for children”, czy „Kids family song”. W kolejnym tygodniu wybraliśmy się na łąkę (the Meadow), gdzie spotkaliśmy kilka owadów (the Insects), m.in. an ant, a butterfly, a grasshopper, a bee, a ladybird, a beetle, a fly, a mosquito, a dragonfly. Pszczółki dowiedziały się, czym są owady, jakie są ich charakterystyczne cechy oraz czym one się różnią od innych stworzeń. Pośpiewaliśmy sobie również kilka piosenek: „ I love bugs”, „Incey Wincey Spider”, czy też „Bug Bug boogie”. Następnym zagadnieniem było nasze ciało (Our body). Oprócz zapoznania się z naszymi podstawowymi częściami ciała (the body parts), porozmawialiśmy także o tym, co należy zrobić, aby być zdrowym i być w dobrej formie, jak należy się chronić przed chorobami i wirusami oraz, co jest szkodliwe dla naszego zdrowia. Na koniec miesiąca, dyskutowaliśmy o jedzeniu (the Food): dlaczego powinniśmy jeść, co zazwyczaj jemy, co dzieci najczęściej lubią jeść, itp. Dzieciaczki zapoznały się również z piramidą żywienia (the food pyramid) – jakie produkty wchodzą w jej skład, oraz zrobiliśmy klasyfikację produktów zdrowych i niezdrowych. Najważniejszymi zagadnieniami w tym temacie były: „I like…”, „I don’t like…, „Do you like…?”, „Are you hungry?”, „What do you like?”. Podsumowaniem tej tematyki było wykonanie wspólnej piramidy żywienia, dzięki której dzieci wiedzą, co przede wszystkim należy jeść, a czego lepiej unikać, aby być zdrowym.
Grupa Ladybirds poświęciła początek maja naszej Ojczyźnie – począwszy od symboli (hymn, godło, flaga, herb), poprzez powierzchnię naszego kraju i jego granice, miasta i krainy geograficzne (city, country mountains, lasek, forests, the sea, borders, ), aż po jej członkostwo w Unii Europejskiej – wiemy już, czym jest ta organizacja, czym się zajmuje i jakie są jej symbole. Dowiedzieliśmy się też, jak powstają książki, jakie są ich rodzaje i jak możemy je opisywać (big, bigger, the biggest, small, tall, heavy, light). Rozróżniamy już czym jest biblioteka (a library), a czym księgarnia (a bookstore) i jak grzecznie poprosić o interesującą nas książkę i zapłacić za nią (Can I have…? How much is it? Here you are. Thank you. W maju nie można pozostać obojętnym na zmiany zachodzące w maju w przyrodzie – my przyjrzeliśmy się życiu na łące, które intensywnie się w tym czasie rozwija. Poznaliśmy nazwy roślin i stworzeń, które można tam znaleźć (buggs, insects, a grass hopper, a fly, a bee, an ant, an earth worm, a stork, a frog). Na łące też gromadziliśmy i suszyliśmy rośliny, z których przygotowane zostały kompozycje dla naszych mam, z okazji ich święta. Naszym kochanym mamom i tatusiom poświęciliśmy ostatni tydzień maja – dla nich, ogromnym zapałem uczyliśmy się nowych piosenek: Bouncing daddy, Mummy and me, To all the mums.