W marcu przedszkolaki kontynuowaÅ‚y rozróżniać pogodÄ™ i dopasowywaÅ‚y jÄ… do różnych pór roku. RobiliÅ›my wiÄ™c ‘sunny paintings’, ‘fluffy cloudy pictures’ czy ‘windy paintings’, podczas których suszarkÄ… symulowaliÅ›my wiatr.
ZrealizowaliÅ›my również duży projekt w oparciu o znanÄ… dzieciÄ™cÄ… bajkÄ™ ‘Little Red Riding Hood’ (Czerwony Kapturek) poczÄ…tkowo skupiajÄ…c siÄ™ na głównych bohaterach bajki np. ‘wolf’ (wilk) czy ‘woodcutter’ (drwal) a potem bawiÄ…c siÄ™ sekwencjÄ… tekstu przy pomocy ‘story flashcards’ dzieci odtwarzaÅ‚y wydarzenia w utworze. GrÄ… cieszÄ…cÄ… siÄ™ dużym zainteresowaniem okazałą siÄ™ ‘What have I got in my basket’: dzieci zgadywaÅ‚y, co znajdowaÅ‚o siÄ™ w koszyku Kapturka w odniesieniu do ich wiedzy o bajce. Przy okazji rozmawialiÅ›my o tym, jakie zwierzÄ™ta czy roÅ›liny można zobaczyć w lesie i podsumowaliÅ›my naszÄ… dyskusjÄ™ wykonaniem ogromnego kolażu ‘the woods’.
ÅšwiÄ™towaliÅ›my również DzieÅ„ ÅšwiÄ™tego Patryka; namalowaliÅ›my ‘shamrocks’ (koniczynki) i szukaliÅ›my zÅ‚ota ukrytego przez skrzata podczas ‘gold hunt’. Potem przeliczyliÅ›my nasze Å‚upy. Åšwietna pogoda pod koniec miesiÄ…ca pozwoliÅ‚a nam urzÄ…dzić pierwsze wiosenne spacery do lasu – odÅ›wieżyliÅ›my stare Å›cieżki i odkryliÅ›my schody ukryte w lesie.
UrzÄ…dziliÅ›my również wielkanocny tydzieÅ„, poznajÄ…c ‘Easter bunny’ (zajÄ…c) wraz z jego ‘Easter eggs’ (pisanki). Przedszkolaki bardzo polubiÅ‚y tradycyjne angielskie zabawy wielkanocne takie jak szukanie ukrytych pisanek ‘Easter egg hunt’ czy wyÅ›cig z jajkami na Å‚yżkach ‘Egg and spoon race’. Sami zrobiliÅ›my ciastolinowe jajka, pomalowaliÅ›my je farbami i przeliczyliÅ›my.