Styczeń 2010

W styczniu przedszkolaki uczyÅ‚y siÄ™ identyfikować części ciaÅ‚a w jÄ™zyku angielskim. StworzyliÅ›my swoje wÅ‚asne ‘Scary Monsters’, którym przyczepialiÅ›my nietypowe iloÅ›ci koÅ„czyn itp.: ‘eight eyes’ czy ‘three legs’. Dużym zaangażowaniem dzieci cieszyÅ‚o siÄ™ również modelowanie ‘Straw Creatures’, gdzie same konstruowaÅ‚y sÅ‚omkowe ciaÅ‚a swych ludzików. Bardzo pomocne okazaÅ‚y siÄ™ action songs, takie jak ‘Hokey Pokey’ czy klasyk ‘Head and Shoulders’, w których dzieci wskazywaÅ‚y czy dotykaÅ‚y wymienione części ciaÅ‚a. ByÅ‚a to również Å›wietna okazja do dyskusji o pożywieniu i jego wpÅ‚ywie na nasze ciaÅ‚a oraz grupowaniu go na zdrowe ‘healthy snacks’ bÄ…dź niekorzystne ‘unhealthy food’.
Projekt cieszyÅ‚ siÄ™ dużym zainteresowaniem dzieci, co byÅ‚o widać podczas wspólnego ukÅ‚adania ogromnych potworów zabawach umożliwiajÄ…cych poznawanie wÅ‚asnych ciaÅ‚. Po zrealizowaniu tematu, dzieci nie miaÅ‚y problemów z wykonywaniem takich czynnoÅ›ci jak ‘nod your head’ czy ‘shake your hands’ w licznych piosenkach ruchowych.