Wrzesień 2014

<Digimax S500 / Kenox S500 / Digimax Cyber 530>Wreszcie nadszedł długo wyczekiwany początek roku szkolnego. Po powrocie z wakacyjnych wojaży wreszcie można było pobawić się z zaprzyjaźnionymi kolegami i koleżankami z przedszkola, a co ważniejsze –  poznać wiele nowych dzieci, które w tym roku zasiliły szeregi przedszkolaków EU Kids. Dlatego też pierwsze tygodnie września upłynęły nam przede wszystkim pod znakiem wspólnych zabaw i gier integracyjno-edukacyjnych.

Niemniej ważnym elementem naszych wrześniowych zajęć było przypomnienie zasad panujących w przedszkolu, uświadomienie naszych praw i nieskończonych możliwości aktywnego, przyjemnego i zarazem mądrego spędzenia czasu, ale i obowiązków – wiemy już, że musimy ich przestrzegać, aby czas w przedszkolu mijał nam zgodnie, przyjemnie i przede wszystkim – bezpiecznie. 

Na szczęście, mimo  zaabsorbowania przedszkolnymi aktywnościami, nie zapomnieliśmy o pięknie i hojności otaczającej nas przyrody – jesienne spacery do lasu i pobliskich parków pozwoliły nam zgromadzić obfite zapasy jesiennych skarbów – kasztanów, żołędzi, szyszek, jarzębiny i buczyny oraz poznać drzewa, które nas nimi obdarzyły. Ich owoce posłużyły nam za inspirację do licznych prac plastycznych i technicznych.

 We wrześniu grupa Butterflies oswajała się z nowymi kolegami, koleżankami, paniami oraz zasadami panującymi w naszym przedszkolu.Jesteśmy <Digimax S500 / Kenox S500 / Digimax Cyber 530>świadomi naszej codzienności. Wiemy, że zawsze trzeba sprzątać po sobie, pomagać innym, układać rzeczy na swoje miejsce, jeść ładnie obiadki, pięknie siedzieć w kółeczku czy myć rączki za każdym razem po wyjściu na  dwór. Wiemy też, jaka pora roku zawitała do nas, mianowicie jesień! Z tej okazji zrobiliśmy wiele prac plastycznych tj. wyklejaliśmy drzewko z kolorowymi listkami, robiliśmy  ślimaki z kasztanów i plasteliny, czy malowanie kolorowych jesiennych listków frabami. Poszliśmy też pozbierać do lasu listki, kasztany i żołedzie!Cóz to była za zabawa! Wiemy też jakie są angielskie odpowiedniki listków (leaves), drzewek (Trees), kasztanów (chestunuts) i żołędzi ( apricorns). Rozumiemy również angielskie prośby i polecenia od naszych kochanych Pań przedszkolanek tj: wash your hands please, put it back, put your jacket on albo bin it, brush our teeth. Potrafimy się też witać, powiedzieć ile mamy lat oraz przepraszać po ang.

Wiemy też, że zawsze trzeba dzielić się zabawkami z innymi  i zawsze o to zapytać (can I play with you?) oraz grać w nowe gry ruchowe tj. piłka parzy, who wants to eat a Carrot? Albo good morning to you and how do you do? Zwroty te przydają się nam w naszym codziennym fukncjonowaniu w przedszkolu oraz uczą nas, że zawsze trzeba być do siebie miłym i grzecznym.

 Dzieci z grupy Bees we wrześniu przywitały się z kolegami i koleżankami, z którymi rozstały się na czas wakacji, oraz poznały się z się z nowymi dziećmi. Wszyscy nauczyli się przestrzegać przedszkolnych zasad: mycia rąk przed posiłkami, ustawiania się w parach lub w „pociągu”, mycia zębów po obiedzie i sprzątania po sobie zabawek i po posiłkach. Wraz z początkiem jesieni nauczyliśmy się następstw pór roku oraz czym się one charakteryzują. Zbieraliśmy również dary jesieni i robiliśmy z nich ozdoby. Rozmawialiśmy także o bezpieczeństwie na drodze, pracy policjanta i strażaka, o tym, jak prawidłowo przechodzić przez ulicę i jakie światło co oznacza. Dzieci udowodniły podczas spaceru po Sopocie, że potrafią zastosować te zasady w życiu codziennym. Nauczyliśmy się wielu piosenek i wierszyków z pokazywaniem: „The seed in the ground”, „Two tall daddies”, „Hot-cold”, „Wheels on the bus” i innych. Graliśmy w wiele zabaw ruchowych i skocznych oraz bardzo dużo czasu spędziliśmy w ogrodzie korzystając z pięknej pogody, którą na szczęście zapewnił nam wrzesień!

<Digimax S500 / Kenox S500 / Digimax Cyber 530> We wrześniu grupa Ladybirds oswajała się ze swoją nową rolą starszaków – zakresem obowiązków i odpowiedzialności z tym związanej. Wiemy już, że służymy przykładem i pomocą młodszym kolegom i paniom nauczycielką. Wiemy też, nad czym będziemy pracować podczas zajęć (to learn, to write, to read, alphabet, numbers, nature, animals, people) i że po świecie nowych umiejętności i wiedzy zawartej w naszych książkach prowadzić będzie nas PAK. Razem z nim nauczyliśmy się wielu nowych zwrotów (Where is  PAK? PAK is in the box/kitchen, on the lamp/roof, under the chair/table). Umiemy też rozróżnić w języku angielskim zachowania pożyteczne i przyjazne (to help, to eat, to brush teeth, to wash hands, to listen, to play, to share, to look at pictures, to write, to draw, to tidy up/clean/pick up toys) od szkodliwych i krzywdzących innych (to laugh, to shout, to fight, to draw on sb’s drawing, to interrupt, to throw toys). Umiemy już przeczytać i napisać swoje imiona, rozróżniać pierwsze głoski w wyrazach i dzielić wyrazy na sylaby. Wprawiamy się w operowaniu liczbami (1-20, porównywanie liczebności zbiorów) i literkami. Na koniec z wykorzystaniem zdjęć zrobionych podczas spaceru po Sopocie sporządziliśmy mapę naszego miasta, poznaliśmy nazwy najważniejszych obiektów (a monument, a school, a tunel, a railway stadion, a groccery shop, a city hall, a crane, a post Office, a chuch, a chapel, artists, a a street, a building, a park, a parking lot) i zwroty umożliwiające nam współpracę podczas tworzenia planu: can you find/bring/stick/put… ?